راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری و انواع آن

موسیقی هیجان بیشتری برای انجام حرکات ورزشی به‌ارمغان می‌آورد و به‌نوعی جنبه‌ی انگیزشی دارد. هدفون‌ها بهترین ابراز هستند تا افراد حین ورزش، بدون مزاحمت صدای محیط به موسیقی دلخواهشان گوش دهند. در کاربردهای ورزشی، هدفون‌های بی‌سیم محبوبیت بیشتری دارند و بهترینشان با داشتن طراحی راحت و متناسب با اندازه‌ی گوش، صدای باکیفیت‌تری پخش می‌کنند. علاوه‌بر پخش موسیقی، با داشتن هدفون‌های بی‌سیم دیگر به بیرون‌آوردن گوشی برای پاسخ به تماس‌ها نیازی نیست.

ممکن است، شما در یک مکان عمومی قرار داشته ‌باشید و بخواهید موسیقی گوش کنید، این‌جا است که پای رعایت حقوق دیگران به میان می‌آید و شما نیاز به وسیله‌ای به نام هدفون دارید، هدفون به شما کمک می‌کند، تا موسیقی را با هر صدایی که دوست دارید بدون ناراحت کردن دیگران گوش کنید. اما این وسیله یک سری مشکلات دارد، مثل پیچ افتادن و گره خوردن سیم آن در این شرایط بهترین کار استفاده از یک هدفون بی‌سیم است. این وسیله بدون نیاز به سیم به وسیله بلوتوث به دستگاه پخش کننده موسیقی شما متصل می‌شود.

هدفون بی‌سیم کاربرد‌های زیادی دارد، شما علاوه بر گوش کردن موسیقی می‌توانید، بدون به دست گرفتن تلفن همراه خود با آن تماس بگیرید و صحبت کنید. این قابلیت معمولا هنگام رانندگی به کار می‌آید و جلوی جریمه شدن شما را می‌گیرد. اگر استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی تمرکز شما را به هم میزند، پیشنهاد می‌کنم به خاطر حفظ جان خود و اطرافیان هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید. در کل تمام دستگاه‌هایی که برای راحت کردن کار‌ها روی کار آمده‌اند، اگر به درستی از آن‌ها استفاده نکنیم. مفید که نیستند هیچ بلکه باعث آسیب رساندن به شما و اطرافیانتان می‌شوند. اگر از این دستگاه درست استفاده کنیم نه باعث آسیب به شنوایی می‌شود و نه باعث تصادف و لطمه زدن به اطرافیان.

محصولات بخش فروشگاه

هدفون ایرپاد پرو

انواع هدفون بی‌سیم:

  • هدفون دور‌گوشی:

    این مدل جزو بزرگترین‌ هدفون‌ها محسوب می شود. زیرا روی گوش قرار می‌گیرد و گوش شما را کاملا می‌پوشاند. این مدل به علت اینکه از ورود صداهای مزاحم به گوش هم جلوگیری می‌کند، جزو بهترین مدل‌های هدفون است. تنها ایرادی که به آن‌ها وارد می‌شود اندازه بزرگ و وزن بیشتر نسبت به مدل‌های دیگر است. این مدل به علت فاصله از پرده گوش از نظر پزشکی هم مورد تایید می‌باشد.

  • هدفون‌های داخل گوشی:

    این هدفون‌ها از اسپیکر‌های سایز کوچکی ساخته می‌شوند که می توانید آن را درون گوش قرار دهید به این مدل ایر‌فون هم گفته می‌شود. اگر روی گوشی‌ها سری مناسب قرار دهید، این مدل‌ هم از ورود صداهای اطراف به داخل گوش جلوگیری می‌کند. در قسمت انتهایی آن‌ها ماده‌ای نرم به نام ایر‌باد قرار دارد، که با توجه به اندازه داخلی گوش‌ها اندازه آن متفاوت است.

  • هدفون پشت گردنی:

    به این علت به آن‌ها هدفون پشت گردنی گفته می‌شود که بدنه آن‌ها مانند گردنبند به دور گردن می‌افتد و گوشی‌ها به وسیله سیم یا دستک‌های ثابت روی گوش قرار می‌گیرد. این نوع هدفون بی‌سیم مناسب اشخاصی است که تمایل به قرار گرفتن هدفون روی سر ندارند، زیرا این افراد نگران خراب شدن مدل‌ موهای خود هستند. برای اشخاصی که فعالیت بدنی بالایی دارند مانند ورزشکاران بهترین گزینه هستند.

بیتز پاوربیتز پرو

نکات مهم هنگام خرید هدفون:

  • قیمت هدفون:

    قبل از هر کاری مشخص کنید که برای خرید هدفون بی‌سیم چه مقدار قرار است هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شد، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما خارج شده و کار برای شما مقداری آسان می‌شود.

  • نوع هدفون:

    هدفون‌های بیسیم انواع مختلفی دارند: هدفون روگوشی که بزرگترین نمونه هدفون محسوب می‌شوند، هدفون داخل گوشی که داخل گوش قرار می‌گیرد و هدفون دور گردنی‌ که مانند گردنبند به دور گردن شما می‌افتد. هر یک از این مدل‌ها در قسمت ابتدایی مطلب تک تک مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید با مراجعه به آن قسمت هدفون مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

  • کیفیت صدای هدفون:

    یکی از مهم‌ترین مسائلی که موقع خرید هدفون بیسیم باید به آن توجه داشته باشید کیفیت صدای هدفون است. یک هدفون خوب و باکیفیت معمولا دارای کیفیت صدای بالایی است. یکی از مشکلاتی که دارندگان هدفون هوشمند بی‌کیفیت از آن شکایت می‌کنند، کیفیت صدای پایین آن‌هاست.

  • ابعاد و اندازه هدفون:

    اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هدفون مدام روی گوش یا داخل گوش شما قرار می‌گیرد، بهتر است یک هدفون با اندازه مناسب و وزن سبک انتخاب کنید، زیرا راحتی بیشتری دارند و گوش شما در طولانی مدت اذیت نمی شود. همچنین به زیبایی هدفون هم توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا اگر زیبایی لازم را نداشته باشد، شما آن را در هرجایی نمی‌توانید استفاده کنید.

  • دکمه کنترل:

    اکثر هدفون‌ها دارای یک دکمه کنترل صدا و پاسخ دادن به تماس هستند. اگر شما با خود هدفون بتوانید صدای موسیقی را کم و زیاد یا تراک را تعویض کنید. دیگر نیازی به بیرون آوردن دستگاه پخش موسیقی از جیب ندارید و با همان هدفون می‌توانید این کار را انجام دهید. این یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

  • نوع باتری:

    توجه داشته باشید، تا زمانی که هدفون شما باتری داشته باشد می‌توانید از آن استفاده کنید. پس توجه به میزان نگهداری شارژ و طول عمر باتری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید هدفون بی‌سیم باید به آن توجه داشته باشید. برخی مدل‌ها باتری قابل تعویض دارند، یعنی بعد از خراب شدن باتری می‌توانید آن را تعویض کنید، اما باتری برخی مدل‌ها یکبار مصرف هستند.

Bose SoundSport Free

هدفون‌های ورزشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

هدفون‌های ورزشی به‌دلیل ماهیت کاربرد خود عموما بی‌سیم هستند تا در فعالیت‌های ورزشی دست‌وپاگیر نباشند و کار با آن‌ها راحت‌تر باشد. با اینکه محصولات زیادی با فرم‌فاکتور روی گوش و درون گوش برای ورزشکاران عرضه شده است، در این مقاله، تنها انواع درون گوش (ایرفون) را معرفی کرده‌ایم. این دسته از محصولات باتوجه‌به زبان طراحی خود حتی در سنگین‌ترین حرکات ورزشی نیز از گوش خارج نمی‌شوند و به‌صورت کلی درمقایسه‌با ‌همتایان بزرگ‌تر دور گوشی بیشتر پیشنهاد می‌شوند.

عمر و زمان موردنیاز برای شارژ باتری آن‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا خللی در روند پخش موسیقی حتی در بازه‌های زمانی طولانی نیز وارد نشود. از دیگر ویژگی‌های این دسته از هدفون‌ها می‌توان به مقاومت دربرابر پاشش آب (ورزش در باران) و تعریق اشاره کرد تا دربرابر عوامل خارجی دچار خوردگی و خرابی نشوند و بادوام باشند.

در هدفون‌های ورزشی، پخش باکیفیت صدا و بیس مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هیجان بیشتری به کاربران القا شود. به‌همین‌دلیل، این دسته از هدفون‌ها عموما برای عاشقان حرفه‌ای موسیقی توصیه نمی‌شود.

جهت مشاهده جدیدترین مدل های هدفون، هدست و هندزفری کلیک کنید

هدفون جبرا elite active 65t

چندی پیش بهترین هندزفری‌های بلوتوثی و بی‌سیم از نسخه ۴.۲ بلوتوث برای اتصال به گوشی و لپ‌تاپ استفاده می‌کردند، اما با به روی کار آمدن نسخه ۵ بلوتوث، این نسخه در هندزفری‌های بلوتوثی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

اگر تصمیم دارید یک هندزفری تهیه کنید و طور همزمان به دو یا چند دستگاه متصل کنید، باید حتما روی هندزفری‌های بلوتوثی تمرکز کنید که با بلوتوث نسخه ۵ یا بالاتر کار می‌کنند. این ویژگی در هدفون‌های بلوتوثی دارای نسخه بلوتوث کمتر از ۵ پشتیانی نمی‌شود.

علاوه بر آن، نسخه بلوتوث، کارایی هدفون را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به عنوان مثال، فاصله بین هدفون بی‌سیم بلوتوثی و دستگاه مقصد، در صورت استفاده از بلوتوث ۵ به مراتب بیشتر از بلوتوث ۴.۲ است.

در هر صورت، با گذر زمان و ارائه نسخه‌های جدیدتر تکنولوژی‌های مختلف، بهتر است به سراغ نسخه‌های جدیدتر بروید. نسخه ۵ بلوتوث نیز در مقایسه با نسخه ۴.۲ از همین قانون پیروی می‌کند.

نسخه بلوتوث علاوه بر پوشش فاصله بیشتر و قابلیت اتصال به چندین دستگاه به طور همزمان، باعث افزایش کیفیت اتصال و کاهش قطع و وصل‌شدن نیز می‌شود. برای همه ما پیش آمده است که حین استفاده از هدفون‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی، تکه‌هایی از موسیقی را به دلیل قطع‌شدن اتصال هدفون به تلفن همراه از دست داده باشیم. این قطع‌شدن‌ها با بالاتر رفتن نسخه بلوتوث پشتیبانی‌شده توسط هدفون، کمینه می‌شود.

از مشخصات هندزفری خوب بی‌سیم بلوتوثی، باید به باتری آن‌ها نیز اشاره کنیم. هر چقدر باتری این محصولات حجم بیشتری داشته باشد، نیاز کمتری به شارژشدن خواهد داشت و از این رو، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به همراه خواهد آورد.

اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید که صبح زود، هدفون خود را روی گوش خود قرار می‌دهید و شب هنگام، از استفاده آن، دست برمی‌دارید، بهتر است نگاه ویژه‌ای روی باتری هدفون داشته باشید.

جهت مشاهده پرفروش ترین انواع هدفون، هدست، میکروفون کلیک نمایید

درباره باتری این هدفون‌ها، باید روی مدت زمان شارژشدن آن‌ها نیز دقت کنید. زمان کمتر شارژشدن این هدفون‌ها، به عنوان نقطه قوت آن‌ها محسوب می‌شود. در سمت دیگر، اگر تصمیم دارید از این هدفون‌ها برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید، بهتر است سراغ محصولی بروید که در مدت زمان بیشتری شارژ می‌شود؛ چراکه شارژ سریع، باعث کاهش طول عمر باتری محصول می‌شود.

هدفون Endurance سری Jump و sprint جی‌بی‌ال

 

امیدواریم این مطلب از سایت پاورتل برای انتخاب بهترین هدفون و هندزفری مناسب به شما کمک کرده باشد. اگر سوالی دارید می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول کاربران در مورد هدفون و هندزفری

هدفون‌های ورزشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در هدفون‌های ورزشی، پخش باکیفیت صدا و بیس مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هیجان بیشتری به کاربران القا شود.

تفاوت هدفون Over Ear با On Ear چیست؟

هدفون Over Ear دور گوش را گرفته و بر روی شقیقه قرار می‌گیرد. این نوع هدفون عایق صدای محیط است. در حالی که هدفون On Ear ظاهری کوچک‌تر دارد و بر روی گوش و نه دور آن قرار می‌گیرد.

بهترین باتری مربوط به کدام نوع هدفون است؟

هدفون روگوشی بهترین باتری را ارائه می‌دهد.

گران‌ترین نوع هدفون و هندزفری کدام است؟

انواع هدست گیمینگ، گران‌ترین نوع هدفون و هندزفری محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *