رضایت کاربران از خرید شیائومی پوکو M3 به 5 دلیل

خرید پوکو M3

گوشی شیائومی به واسطه طراحی منحصر به فرد، شارژدهی بی‌نظیر و نمایشگر با وضوح بالا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که دنبال موبایلی مقرون به صرفه اما کارآمد هستند.

پوکو زیر مجموعه جدید شیائومی است که با هدف تولید گوشی‌های جوان پسند شکل گرفت و انصافاٌ هم در این مسیر موفق بوده است. جدیدترین موبایل اقتصادی این برند پوکو M3 یا Poco M3 است که به خاطر ظاهر جذاب، ویژگی‌های در حد میان‌رده و قیمت بسیار مناسب در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه مطلب نگاهی به مهمترین مزایایی خواهیم داشت که می‌تواند هر کسی را به خرید پوکو M3 مجاب کند.

 

مشخصات شیائومی پوکو M3

  • نمایشگر
۶.۵۳ اینچ IPS LCD
  • رزولوشن
۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
  • چیپست
۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۲
  • حافظه رم
۴/۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی
۶۴/۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین اصلی
چهارگانه
۴۸ مگاپیکسل f/1.8
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل عمق‌سنج
  • دوربین سلفی
۸ مگاپیکسل f/2.1
  • باتری
۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات
  • قابلیت‌های دیگر
اسپیکر استریو، اسکنر اثر انگشت در لبه کناری، جک ۳.۵mm هدفون، فرستنده مادون قرمز

۱. بدنه خوش ساخت با طراحی خاص


از دورانی که موبایل‌ها با طراحی‌های منحصر به فرد به بازار عرضه می‌شدند سال‌ها می‌گذرد و حالا بسیاری ازموبایل‌های اقتصادی و میان‌رده از هم قابل تشخیص نیستند. شیائومی پوکو M3 اما با طراحی منحصر به فردش آمده تا این قاعده را به هم بزند. در پنل پشتی این موبایل برخلاف موبایل‌های دیگر یک مستطیل بزرگ شیشه‌ای به چشم می‌خورد که درون آن برند POCO حک شده. درون خود این مستطیل هم ماژول چارگوش دوربین کار شده است.

جدای از این طراحی پوکو لطف بزرگی به همه ما کرده و به جای صیقل کاری پلاستیک و قالب کردن آن به جای گلس، از پلاستیکی با بافت شبیه به چرم استفاده کرده که نه تنها لکه و اثر انگشت را به خود نمی‌گیرد، بلکه بسیار بهتر در دست جای گرفته و خطر سقوط اتفاقی را از بین می‌برد. این بافت شبه چرم در رنگ زرد پوکو ‌M3 بیشتر به چشم می‌آید و حین در دست گرفتن هم حس بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

 

۲. نمایشگر وسیع با وضوح بالا

گوشی شیائومی poco m3

 

یکی دیگر از دلایل کاربران برای خرید پوکو M3 نمایشگر وسیع ۶.۵۳ اینچی با وضوح چشم نواز ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. این پنل IPS کیفیتی قابل قبول داشته و هرچند در برخی زوایای کناری کنتراست کم می‌شود اما در مجموع رنگ‌ها را به شکلی زنده به تصویر می‌کشد. نمایشگر حاشیه چندانی را اطراف خود نمی‌بیند و ابعاد بزرگ آن تماشای فیلم، خواندن محتوا و مرور عکس‌ها و ویدیوها در اینستاگرام را به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل می‌کند.

 

۳. باتری قدرتمند با شارژدهی بی‌نظیر

اصلی‌ترین مزیت پوکو M3 باتری قدرتمند ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که نظیر آن را در چند سال اخیر کمتر دیده‌ایم. این باتری غول پیکر در کنار پردازنده کم مصرف و ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ باعث شده گوشی Poco M3 با یکبار شارژ کامل، انرژی لازم برای ۲ روز استفاده سنگین از موبایل برای بازی، وبگردی و گشت و گذار در اینستاگرام را فراهم کند.

اگر اهل استفاده زیاد از موبایل هم نباشید به لطف این باتری شاید ۵ روز یکبار سر و کارتان به شارژر بیافتد. بنابراین اگر شارژدهی برایتان اولویت دارد در خرید پوکو M3 شک نکنید.

دیگر نکته جالب وجود شارژر ۲۲.۵ واتی در جعبه است آن هم در شرایطی که پوکو M3 از شارژ بالای ۱۸ وات پشتیبانی نمی‌کند. به هر حال از این آداپتور می‌توان برای گوشی‌های سازگار با شارژ سریعتر استفاده کرد.

۴. اسپیکر استریو دوگانه

گوشی poco m3

 

کیفیت صدا یکی از مواردی است که در گوشی‌های اقتصادی کمتر مورد توجه تولیدکننده‌ها قرار می‌گیرد اما گوشی Poco M3 از این نظر هم فوق‌العاده است. این موبایل برخلاف تقریبا تمام گوشی‌های هم‌رده که اسپیکر مونو دارند، صدای استریو بسیار باکیفیتی را از طریق دو بلندگو در لبه‌های بالا و پایین تولید می‌کند.

وضوح صدا که در بالاترین سطح به ۸۵ دسی‌بل‌ می‌رسد، در تمامی حجم‌ها بسیار مطلوب و گوش‌نواز است. پس اگر اهل گوش دادن موزیک یا فیلم دیدن با موبایل هستید، در این رده قیمتی حتما خرید پوکو M3 را در نظر داشته باشید.

 

۵. تصویربرداری مطلوب در روز

خرید شیائومی پوکو M3

 

شیائومی پوکو M3 دارای دوربین اصلی سه گانه است که نقش اصلی را در آن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/1.8 بر عهده دارد. این دوربین که از HDR و فوکوس خودکار PDAF پشتیبانی می‌کند، برای ارتقای کیفیت تصویر چهار پیکسل را با هم ترکیب کرده و یک خروجی ۱۲ مگاپیکسلی تحویل می‌دهد.

دوربین اصلی در طول روز یا در محیط‌های با نور کافی عکس‌های با کیفیتی ثبت می کند که از سطح جزییات، شارپنس و کنتراست بالایی برخوردار هستند. هرچند محدوده داینامیک متوسط است اما عملکرد کلی دوربین برای این رده قیمتی مطلوب بوده و حاصل کار تصاویری با رنگ‌های جذاب و زنده است.

 

جمع بندی دلایل کاربران برای خرید پوکو M3

خرید پوکو M3

 

گوشی Poco M3 در زمانی اندک به یکی از محبوبترین مدل‌های اقتصادی در ایران تبدیل شده چرا که از طراحی منحصر به فرد و بدنه خوش ساخت، شارژدهی بی‌نظیر، نمایشگر بزرگ با وضوح ۱۰۸۰p و اسپیکر استریوی دوگانه بهره می‌برد.

از دیگر دلایل کاربران برای خرید پوکو می‌توان به حافظه بسیار سریع UFS 2.2 در مدل ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد که حتی در بسیاری از مدل‌های میان رده هم خبری از آن است. اسکنر اثر انگشت روی لبه کناری، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری از دیگر مزایای این موبایل اقتصادی خوش ساخت.

در نهایت باید گفت اگر شارژدهی طولانی یا کیفیت صدای اسپیکر برایتان در اولویت است، از خرید پوکو M3 پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *