رندرهای اولیه آیفون ۱۵ اولترا طراحی احتمالی آن را مشخص می‌کند

با توجه به اینکه سری آیفون ۱۴ معرفی شده است، پس بی شک اکنون تمام توجهات به سری آیفون ۱۵ معطوف خواهد شد. اینطور که پیداست، آیفون ۱۵ اولترا، نام جایگزین آیفون ۱۵ پرو مکس سال آینده است. در همین حین نیز گویا رندرهای اولیه آیفون ۱۵ اولترا طراحی احتمالی آن را مشخص می‌کند.

رندرهای اولیه آیفون ۱۵ اولترا طراحی احتمالی آن را مشخص می‌کند
از بین تمام مدل‌های آیفون ۱۴، ظاهرا گران‌ترین نسخه آن یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس تاکنون موفق‌ترین نسخه آن بوده و پس از آن آیفون ۱۴ پرو کوچک‌تر نیز در مقام دوم قرار دارد. این موضوع می‌تواند پیامدهایی برای جایگاه اپل در مورد آیفون ۱۵ اولترا و آیفون ۱۵ پرو در سال آینده داشته باشد. آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پلاس ۶.۷ اینچی نسبت به همتایان ۲۰۲۱ خود ارتقای بسیار کمی دارند.

در حالی که آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی، با طراحی جدیدی در بخش نمایشگر همراه هستند که با نام جزیره دینامیک شناخته می‌شود. همچنین این دو مدل پرو از تراشه‌های سریع‌تر و جدیدتر A16 Bionic و دوربین اصلی با وضوح بالاتری بهره‌مند هستند. ظاهرا تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به قدری کم است که اپل ظرفیت تولید را به مدل‌های پرو اختصاص داده است.

به گفته تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، آیفون ۱۴ پرو مکس نزدیک به ۶۰ درصد از کل افزایش سفارش را به خود اختصاص داده است.  این موضوع نشان می‌دهد که طرفداران آیفون با پرداخت مبالغی بیشتر برای ویژگی‌های نسخه پرو مشکلی ندارند و مینگ چی کو معتقد است که محبوبیت مدل‌های گران‌ قیمت می‌تواند اپل را تشویق کند تا تفاوت بیشتری بین نسخه‌های پرو غیر پرو آیفون ۱۵ سال آینده ایجاد کند که چند شایعه اخیر می‌گویند نسخه‌های پرو که به عنوان آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا شناخته می‌شود.
 
مارک گورمن از بلومبرگ اخیرا گفته است که انتظار تغییرات بزرگ‌تری در سال آینده با آیفون ۱۵ اولترا دارد، اما از فاش کردن آنچه ممکن است اپل در این دستگاه ارائه دهد، کمی کوتاهی کرده است. برخی منابع اشاره کرده‌اند که تنها آیفون ۱۵ اولترا به دوربین پریسکوپی (برای زوم بهتر) مجهز خواهد شد. اینکه آیا این بدان معناست که آیفون ۱۵ اولترا دارای دوربین چهارگانه خواهد بود یا خیر، هنوز در هاله‌ایاز ابهام به سر می‌برد.

برخی شایعات نسبتا غیرقابل باور نشان می‌دهند که آیفون ۱۵ اولترا احتمالا دارای دو دوربین در بخش جلو، توانایی فیلم‌برداری ۸K و افزایش حافظه داخلی پایه دستگاه باشد و حتی ممکن است گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس نیز باشد. مدل‌های پرو به احتمال زیاد از تراشه A17 استفاده می‌کنند، اما با توجه به اختلاف نظر فعلی بین اپل و TSMC، مشخص نیست که آیا این تراشه ۳ نانومتری خواهد بود یا خیر.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، در حال حاضر، تنها تفاوت بین آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری است. این دستگاه‌ها احتمالا در راه تبدیل شدن به بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ هستند. بنابراین آیفون ۱۵ هنوز حدود یک سال دیگر زمان دارد و نمی‌توان به طور قطعی در مورد این سری گفت. در همین حال، می‌توانید از ویدیوی مفهومی iPhone 15 Ultra که توسط ۴RMD ساخته شده است، لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *