رکوردشکنی احتمالی اپل

طبق پیش‌بینی اعلام شده توسط یکی از تحلیلگران، اپل با ثبت درآمد حدود ۱۲۲ میلیارد دلاری در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ از نظر درآمد رکوردشکنی کرده است.

«کیتی هوبرتی» تحلیلگر ارشد شرکت خدمات مالی «مورگان استنلی» در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که غول فناوری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ درآمد کلی ۱۲۲.۳ میلیارد دلاری، سود ناخالص ۴۱.۹ درصدی و سود به ازای هر سهم ۱.۹۷ دلاری را به ثبت برساند.

نکته قابل توجه اینکه، درآمد پیش‌بینی شده بیشتر از انتظارات وال‌استریت است که درآمد ۱۱۸.۳ میلیارد دلار، سود ناخالص ۴.۵ درصدی و سود به ازای هر سهم ۱.۸۹ دلاری را پیشنهاد کرده است.

هوبرتی همچنین معتقد است که گوشی‌های آیفون در سه ماهه چهارم سال گذشته عملکرد بسیار بهتری نسبت به انتظارات خواهند داشت و در حالی که انتظارات کلی این است که اپل ۸۲ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند، به گفته او کوپرتینویی‌ها در این سه ماهه موفق به فروش ۸۳ میلیون دستگاه می‌شوند. تخمین‌های او برای فروش رایانه‌های مک نیز بیشتر از انتظارت است اما پیش‌بینی فروش آیپد خود را از ۱۷ میلیون دستگاه به ۱۴.۹ میلیون واحد کاهش داده است.

تحلیلگر شناخته شده همچنین معتقد است که اپل از خدمات خود نیز درآمد ۱۹.۲ میلیارد دلاری را گزارش خواهد کرد که نسبت به سال گذشته رشد بسیار زیاد ۲۱.۷ درصدی را تجربه می‌کند. از رشد قدرتمندتر از حد انتظار اپ استور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ و همچنین رشد بخش مجوز و سایر بخش‌های اپل که شامل پرداخت‌های موتور جستجو گوگل به این شرکت نیز می‌شود، به عنوان دلایل بهبود درآمد خدمات غول فناوری یاد شده است.

هوبرتی در نهایت انتظار دارد که اپل در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ در مجموع ۵۵ میلیون واحد آیفون به فروش برساند که این میزان نیز نسبت به انتظارات بیشتر است.

در انتها باید اشاره کرد که پیش‌بینی‌های این تحلیلگر بر اساس داده‌های شخص ثالث به دست آمده است و اپل در پنج سال گذشته فروش واحدهای جداگانه خود را گزارش نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *