زمان عرضه و تولید انبوه اولین خودروی شیائومی مشخص شد

پس از گمانه‌زنی‌های متعدد، تاریخ به تولید انبوه رسیدن اولین خودروی شیائومی که یک خودرو الکتریکی است، مشخص شد. شب گذشته هم فاکس کان از سه خودرو برقی رونمایی کرد.

مدیرعامل شیائومی بعد از خرید یک شرکت زیرمجموعه فعال در زمینه تولید اتومبیل‌های الکترونیکی در ماه مارس گذشته، اکنون تأیید کرده است که به زودی تولید انبوه اولین خودروی شیائومی آغاز می‌شود. لی جون معتقد است که غول چینی دنیای دیجیتال می‌تواند از نیمه نخست سال ۲۰۲۴، یعنی کمتر از ۳ سال دیگر این اتومبیل الکتریکی را به تولید انبوه برساند.

شیائومی بعد از ثبت بازوی خود در حوزه وسایل نقلیه الکتریکی، عنوان کرد که ۱۰ میلیارد دلار را طی ۱۰ سال آینده برای توسعه این فناوری تزریق خواهد کرد. آن‌ها همچنین DeepMotion، یک شرکت فعال در حوزه توسعه فناوری‌های خودران را هم به خدمت گرفتند و به سرعت کارمندانی را برای کار روی این تجارت جدید استخدام کردند.

با این حال هنوز مشخص نیست که اتومبیل الکتریکی شیائومی در کارخانجات خود این شرکت تولید می‌شود یا تولید آن را به شرکت‌های خودروساز فعال فعلی خواهند سپرد. با توجه به موانع زیادی که بر سر راه تجارت تولید خودرو وجود دارد، احتمال مورد دوم بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *