زمان لودینگ GTA Online کاهش می‌یابد

پاورتل/ یکی از طرفداران GTA Online اخیرا به راه‌حلی رسیده که با استفاده از آن می‌توان مدت بارگذاری این بخش را به میزان قابل‌توجه‌ای کاهش داد و حالا راک‌استار گیمز اعلام کرده که به‌صورت رسمی از این راه‌حل استفاده می‌کند.
   
طبق جدیدترین اخبار بازی، راک‌استار گیمز به‌تازگی تایید کرده که قرار است آپدیتی برای GTA Online منتشر کند که مسئله‌ی مدت بارگذاری طولانی این بخش را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. این آپدیت درواقع حاوی روشی است که یکی از طرفداران بازی اخیرا به آن رسیده بود و حالا راک‌استار گیمز قصد دارد از این روش به‌صورت رسمی استفاده کند.

می‌دانیم که مدت‌زمان بارگذاری در GTA Online می‌تواند بسیار طولانی و حوصله‌سربر شود. حتی برخی مواقع ممکن است بازیکنان تا پنج دقیقه را پشت صفحه‌ی بارگذاری برای ورود به بخش آنلاین منتظر بمانند. در اوایل اسفندماه برنامه‌نویسی به نام t0st مشغول بررسی دلیل مدت‌زمان طولانی بارگذاری GTA Online شد و طی بررسی خود موارد جالبی را کشف کرد. او متوجه ویژگی عجیبی در فرایند بارگذاری GTA Online شد و آن این است که در صفحه‌ی لودینگ نزدیک به ۲ میلیارد آیتم مختلف در هر بار ورود به بخش آنلاین چک می‌شوند که خیلی از این چک کردن‌ها بیهوده هستند.
 
این فرد پس از اعمال تغییراتی در بخش بارگذاری، آن را در قالب آپدیتی منتشر کرد. او در این آپدیت توانست مدت بارگذاری GTA Online را از شش دقیقه به یک دقیقه و ۵۰ ثانیه یعنی به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد. او این آپدیت را در وب‌سایت GitHub به اشتراک گذاشت و از آن موقع کاربران منتظر بودند که ببینند راک‌استار گیمز چه واکنشی به این راه‌حل نشان خواهد داد. حال می‌دانیم که آن‌ها واکنش مثبتی نشان داده‌اند.

راک‌استار در این خصوص بیانیه‌ای را ازطریق نشریه‌ی PC Gamer منتشر کرده که در آن می‌خوانیم: «پس از تحقیقاتی کامل حالا تایید می‌کنیم که بازیکنی به نام t0st توانسته جنبه‌ای از کدهای بازی را پیدا کند که به مدت بارگذاری نسخه‌ی پی سی GTA Online مرتبط است و این جنبه می‌تواند بهبود پیدا کند. در نتیجه‌ی تحقیقات ما، قرار است در آپدیت آینده‌ی بازی تغییرات مربوطه اعمال شود.»

راک‌استار گیمز هنوز جزئیاتی از این آپدیت منتشر نکرده و برای مثال نمی‌دانیم که نوع رسمی این آپدیت می‌تواند به میزان نوع غیررسمی آن باعث کاهش ۷۰ درصدی مدت‌زمان بارگذاری شود یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست که این آپدیت چه زمانی منتشر خواهد شد. راک‌استار اعلام کرده که با t0st در خصوص کشف اخیر او صحبت کرده و «از او دوباره بابت تلاش‌هایش تشکر کرده است.»

نظر شما کاربران گرامی دراین‌باره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *