ساخت اپلیکیشن اینستاگرام کودکان متوقف شد

اینستاگرام پروژه ساخت اپلیکیشن جدید ویژه کودکان را در بحبوحه مخالفت روزافزون با این برنامه متوقف کرد.

گفته می شود اپلیکیشن “اینستاگرام کیدز” مستلزم اجازه والدین برای پیوستن به آن است و محتوای مناسب سن و بدون تبلیغات فراهم می کند اما نمایندگان مجلس آمریکا و گروههای فعال با اشاره به نگرانیهای ایمنی، از فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، خواسته اند عرضه این اپلیکیشن را متوقف کند.

جاش گالین، مدیر اجرایی گروه فعال فیرپلی اظهار کرد: ما فشار بر فیس بوک را تا زمانی که آنها برای همیشه این پروژه را لغو کنند، متوقف نخواهیم کرد.

اینستاگرام در یک پست وبلاگ اعلام کرد که ساخت اپلیکیشن “اینستاگرام کیدز” کار درستی است اما این پروژه را متوقف می کند و به ساخت بر مبنای ابزارهای نظارت والدین ادامه خواهد داد.

این شرکت اعلام کرد واقعیت این است که کودکان در حال حاضر در فضای آنلاین حضور دارند و ما بر این باوریم که ساخت تجارب مناسب سن که ویژه آنها طراحی شده است، برای والدین بهتر از وضعیت فعلی است.

بر اساس گزارش رویترز، وال استریت ژورنال اوایل ماه میلادی جاری گزارشی را منتشر کرد و در آن به آماری اشاره شد که نشان می دهد اینستاگرام تاثیر زیان آوری بر نوجوانان به خصوص دختران نوجوان دارد و فیس بوک تلاش حداقلی برای رسیدگی به این موضوع داشته است. فیس بوک در واکنشی اعلام کرد این گزارش نادرست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *