ساخت بک لینک از طریق رپورتاژ آگهی؛ موثر ترین متد سئو خارجی

این روزها به لطف توسعه اینترنت و رشد تکنولوژی کسب و کارها و مشاغل مختلف فعالیت تجاری خود را به بستر آنلاین کشانده و از مزایای فوق العاده آن بهره می‌برند. با توجه به این که هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای مشاغل اینترنتی تعریف نشده است، میلیون‌ها کسب و کار مشابه در این حوزه مشغول درآمدزایی هستند. از این رو کسب و کارها بیشتر از هر زمانی به دیده شدن نیاز دارند. بازدید بالا از سایت‌های اینترنتی در گرو سئو و بهینه سازی سایت و همچنین پیاده سازی استراتژی‌های بازاریابی است. احتمالا تا کنون با رپورتاژ آگهی آشنا شده اید. ساخت بک لینک یکی از بهترین و راهبردی ترین استراتژی سئو خارجی است و نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک سایت دارد.

بک لینک (backlink) چیست؟

برای این که با رپورتاژ آگهی یا آگهی آشنا شوید، باید به درک صحیحی از اهمیت سئو خارجی و دریافت بک لینک برسید. ابتدا باید بدانید که بک لینک چیست؟ به نقل از وب سایت وب وان “برای اینکه گوگل یک صفحه را در رتبه بالایی قرار دهد، باید مطمئن شود که دیگران محتوای صفحه را با ارزش می دانند و یکی از راه های تشخیص این موضوع توسط گوگل، در نظر گرفتن تعداد و کیفیت بک لینک هایی است که به وب سایت مد نظر اشاره می کنند”. 

دریافت بک لینک‌های طبیعی یکی از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی است که تأثیر چشمگیری در افرایش ترافیک سایت و جا به جایی رتبه صفحه دارد‌. سئو خارجی آن دسته از فعالیت‌هایی است که خارج سایت انجام می‌شود و بک لینک نیز به لینکی گفته می‌شود که از سایر وب سایت‌ها دریافت می‌گردد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ در روزنامه، مجله یا وب سایت است که شامل ارائه اطلاعات در مورد محصول یا سرویس در قالب یک مقاله است. معمولاً برای انتشار چنین مقاله ای به سایت مقصد پول پرداخت می شود. رپورتاژ آگهی را می‌توان یک راه بسیار آسان و به صرفه برای لینک سازی خارجی دانست. در واقع در رپورتاژ خبری به دو روش مستقیم از طریق تبلیغ رسانه میزبان  یا سایت هدف و غیر مستقیم از طریق سئو منجر به دریافت بک لینک طبیعی می‌شود.

رپورتاژ آگهی اغلب اطلاعات مربوط به یک محصول جدید یا پیشرفت‌های فناوری در خدمات موجود را ارائه می‌کنند. آگهی تبلیغاتی مشابه یک بیانیه مطبوعاتی نوشته می شود و اغلب حاوی آماری در مورد تحقیقات علمی، گرایش های مصرف کننده یا سایر اطلاعات معتبر است.

مزایای  رپورتاژ آگهی

رپورتاژ خبری یک محتوای تألیفی با ماهیت تبلیغاتی است و چند هدف را هم زمان به ثمر می‌رساند‌. به عبارتی رپورتاژ خبری این امکان را برایتان فراهم می‌سازد که ضمن تبلیغ محصول و خدمات از طریق یک متن سئو شده باکیفیت و ارتقاء رتبه سایت در گوگل، لینک‌های ارگانیک را برای وب سایت خود جذب کنید. لینک سازی در رپورتاژ خبری اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کلیکی که بر لینک‌ها می‌شود، سایت شما را یک قدم به صفحه اول گوگل نزدیک‌تر می‌کند. آنچه سبب محبوبیت رپورتاژ خبری در رشد وب سایت‌ها شده این است که شما می‌توانید متن تبلیغاتی خود را به صورت گسترده در رسانه‌های آنلاین و آفلاین منتشر سازید. به این ترتیب شما می‌توانید محتوای خود را در بسیاری از سایت‌های پر بازدید، رسانه‌های مکتوب، شبکه‌های اجتماعی و غیره قرار داده و شانس دیده شدن خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

رپورتاژ خبری برای هر نوع کسب و کاری مناسب است. این که شما صاحب یک سایت نوپا باشید یا یک سایت پربازدید، فرقی ندارد چون می‌توانید از مزایای رپورتاژ آگهی بهره مند شوید. طبیعتا وقتی رسانه شما در سایت‌های پر مخاطب تبلیغ شود بازدیدکنندگان بیشتری با شما آشنا شده و فرآیند برندسازی زودتر شکل می‌گیرد. از طرفی حتما می‌دانید که هر چه رتبه سئو شما بالاتر باشد، سایت مورد پسند گوگل واقع شده و به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود. انتشار رپورتاژ خبری و دریافت بک لینک به عنوان استراتژی سئو خارجی سایت به افزایش رتبه شما در گوگل می‌انجامد. در کنار تمام مزایایی که برای دریافت بک لینک از طریق  رپورتاژ خبری تعریف شده است، هزینه جاری که صرف این نوع بازاریابی می‌شود، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

تکنیک‌های رپورتاژ آگهی

قبل از این که به دنبال یک رسانه مناسب برای انتشار رپورتاژ خود باشید، باید به چند نکته مهم در تهیه و تدوین رپورتاژ توجه کنید. نوشتن رپورتاژ خود اصول خاصی دارد  و نویسنده موظف است بر اساس این قوانین از پیش تعریف شده اقدام به تهیه رپورتاژ کند‌. نوشته شما باید کاملا کال تو اکشن باشد. توجه داشته باشید که رپورتاژ ماهیت خبری و اطلاع رسانی دارد و نویسنده باید طوری متن را تنظیم کند که ضمن برقراری ارتباط با مخاطب تبلیغات و اطلاع رسانی را نیز به درستی انجام دهد. رپورتاژی با ارزش است که ساخته ذهن نویسنده بوده و هیچ نوع کپی در آن دیده نشود. برای این که به مخاطب نشان دهید تمرکز اصلی شما بر روی چه موضوعی است، باید به چگالی کلمات کلیدی و مترادف آن توجه کنید. قطعا متنی که کاملا تبلیغاتی باشد، رپورتاژ را از مسیر اصلی خود دور می‌سازد.

برای این که از مسیر اصلی دور نشوید باید حقایق موضوع و حتی مشکلات آن را بیان کنید. از طرفی باید طوری موضوع را به تحریر در آورید که خواننده را به بازدید از محصول و خدمات معرفی شده ترغیب کنید. کاربرانی که متن رپورتاژ را مطالعه می‌کنند به دنبال رفع مشکلات خود هستند. در نتیجه حوصله چندانی برای خواندن یک متن طولانی ندارند. سعی کنید کوتاه و جذاب بنویسید. استفاده از تیترهای جذاب و تصاویر باکیفیت، روان نویسی، لحن درست، رعایت اصول نگارشی، شناسایی صحیح مخاطب و موارد بسیار دیگر نیز نقش مهمی در جذابیت رپورتاژ آگهی دارند. پس از تهیه متن رپورتاژ باید یک پلتفرم معتبر برای انتشار آن پیدا کنید. می‌توان این مورد نیز در تکنیک‌های رپورتاژ خبری جای داد. اگر رپورتاژ خود را با هدف دریافت بک لینک منتشر می‌سازید، باید به اعتبار دامنه سایت میزبان توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *