ساده ترین روش پیدا کردن آی‌پی گوشی‌های اندرویدی

با آموزش ساده ترین روش موجود برای پیدا کردن آدرس های عمومی و خصوصی آی پی از طریق گوشی های اندرویدی با ما همراه باشید.

اگر کنجکاوید که چگونه درخواست‌های ارسال شده از طریق اینترنت، هر بار به مقصد مناسب می‌رسند، پاسخ در آدرس های IP خلاصه شده است. آدرس پروتکل اینترنت (آی پی) رشته‌ای از ارقام و تکرار است که به یک شبکه یا دستگاه متصل به آن داده می‌شود. آدرس آی پی را به عنوان آدرس برگشتی در نامه و نامه را به عنوان درخواست وب خود در نظر بگیرید. بسته‌های داده پیش از آنکه از طریق شبکه ارسال شوند، با یک آدرس آی پی کدگذاری می‌شوند. دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های اندرویدی، ابتدا به شبکه متصل می‌شوند و از این طریق دسترسی به وب برقرار خواهد شد. بنابراین شبکه و تلفن به شناسه‌هایی منحصر به‌فرد که اساسا از دو نوع آدرس تشکیل می‌شوند، نیاز دارند.

ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، یک آدرس آی پی عمومی به شبکه کاربر اختصاص می‌دهند و شبکه آدرس‌های IP خصوصی را برای دستگاه‌های متصل به آن ارائه می‌کنند. پروتکل اینترنت نیز مانند آدرس‌ها، در دو نسخه IPv4 و IPv6 ارائه می‌شوند. پروتکل اینترنت نسخه ۴ (IPv4) به بیش از ۴ میلیارد آدرس منحصر به فرد محدود شده است. اما از آنجایی که تعداد دستگاه‌های متصل روز به روز در حال افزایش است، آدرس‌های IPv4 رو به اتمام هستند.

با اینکه پروتکل IPv6 این مشکل را با ارائه آدرس‌هایی تقریبا نامحدود حل کرده، اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. پیدا کردن آدرس آی پی خود می‌تواند در عیب‌یابی و رفع برخی از مشکلات رایج اتصال مفید باشد و خوشبختانه، یافتن آن در گوشی‌ های اندرویدی با انجام چند مرحله امکان‌پذیر است.

پیدا کردن آدرس آی پی خصوصی و عمومی در گوشی های اندرویدی

بهتر است ابتدا آدرس IP خصوصی گوشی اندرویدی را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که آدرس آی پی داخلی برای تلفن هوشمند اندرویدی شما منحصر به فرد است. مراحل زیر را دنبال کنید و به‌خاطر داشته باشید که برخی از دستگاه‌های پلتفرم اندروید بسته به سازنده، ممکن است از طرح‌بندی منو یا زبان کمی متفاوت استفاده کنند.

۱- وارد منوی Settings شوید.
۲- روی عبارت About و سپس Status ضربه بزنید.
۳- آدرس آی پی خصوصی تلفن اندرویدی شما در زیر Status فهرست می‌شود.
در روش دیگر می‌توانید جزئیات شبکه وای‌فای خود را رویت کرده و آدرس آی پی خصوصی را از این طریق پیدا کنید.

۱- وارد منوی تنظیمات شوید.
۲- سپس به بخش Wi-Fi و به شبکه خود متصل شوید.
۳- روی نام شبکه ضربه بزنید تا جزئیات آن نمایش داده شود. در اینجا، آدرس آی پی خصوصی را در پایین خواهید یافت.
در این بخش نیز ممکن است طرح‌بندی منوها در هر یک از رابط‌های کاربری، تفاوت‌هایی جزئی داشته باشند. در صورت موجود بودن، آدرس‌های IPv4 و IPv6 خصوصی با هم فهرست می‌شوند.

پیدا کردن آدرس آی پی عمومی در گوشی های اندرویدی، به مراتب ساده‌تر است. همه دستگاه‌های متصل به یک شبکه، از یک آدرس آی پی مشترک برخوردار هستند، بنابراین آدرس IP دستگاه اندرویدی شما با لپ‌تاپ یا کنسول بازیتان یکسان است. با این‌حال گاهی پس از اتصال به وای‌فای عمومی یا شبکه‌ای دیگر، آدرس IP تغییر می‌کند.

۱- مرورگر مورد نظر خود را در گوشی اندرویدی باز کنید.
۲- به یک وب‌سایت تشخیص اطلاعات IP مانند IP.me یا whatismyip.com یا whatismyipaddress.com بروید.
۳- پس از ورود، اطلاعات شخصی آدرس آی پی شما به محض بارگذاری صفحه، نمایش داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *