سازنده Doom یک بازی واقعیت مجازی جدید تولید می کند

پاورتل/ به‌نظر می‌رسد که استودیوی اید سافتور، سازنده سری بازی Doom در حال ساخت یک بازی واقعیت مجازی است.
   
به‌تازگی سازمان رده‌بندی سنی در کشور استرالیا اطلاعات یک بازی VR با نام Project 2021A را ثبت کرده است که براساس آن احتمالاً استودیوی id Software روی یک بازی واقعیت مجازی کار می‌کند. درحالی که اطلاعات و سرنخ زیادی از نام این بازی نمی‌توان برداشت کرد، اما در توضیحات رتبه‌بندی سنی این بازی به خشونت زیاد اشاره شده و رده سنی ۱۸+ برای آن در نظر گرفته است. این اطلاعات درواقع می‌تواند با هر یک از بازی‌های استودیوی اید سافتور از جمله سری بازی Doom هم‌خوانی داشته باشد.

استودیوی اید سافتور پیش از این در سال ۲۰۱۷ نیز سابقه ساخت بازی مبتنی بر واقعیت مجازی Doom VFR را در کارنامه خود داشته است. بازی Doom VFR درواقع نسخه VR بازی Doom بود که این موضوع می‌تواند احتمال ساخت نسخه مشابه آن برای Doom Eternal را بالا ببرد، اما این فهرست نشان می‌دهد که این یک پروژه احتمالا جدید خواهد بود. بازی اورجینال Doom در سال ۱۹۹۳ و همچنین Wolfenstein 3D در ۱۹۹۲ به‌عنوان بازی‌های انقلابی پلتفرم پی‌سی که پایه گذار سبک شوتینگ سه‌بعدی بودند شناخته می‌شوند. حالا و در سال ۲۰۲۱ نیز ارتباط منطقی و بسیار خوبی بین سبک این بازی‌ها و تکنولوژی VR در ذهن شکل می‌گیرد.

این خبر با درنظرگرفتن تصاحب استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. به محض اینکه این معامله به‌صورت قطعی انجام شود، مایکروسافت تمامی استودیوهای بازی‌سازی بتسدا از جمله id Software را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه خواهد کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده که بازی‌های آینده استودیوهای بتسدا به‌صورت موردی برای سایر پلتفرم‌ها نیز عرضه خواهند شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که برخی از این بازی‌ها به‌صورت انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس حفظ شده و باعث گسترش سرویس ایکس باکس گیم پس شوند.

از سوی دیگر، فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس علاقه‌ای به ورود تکنولوژی VR به کنسول‌های فعلی این شرکت نشان نداده است. اسپنسر در ابتدا به‌طور کلی این ایده را رد کرده و بعدها تصریح می‌کند که قصد دارد اولویت‌های خود را واضح بیان کند. درهرصورت، واقعیت مجازی در اولویت‌های ایکس باکس جایی ندارد و احتمالاً این پروژه‌ی مرموز تنها برای پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره پروژه جدید واقعیت مجازی استودیوی اید سافتور چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *