سامسونگ از بهبود عکس‌ها به وسیله هوش مصنوعی می‌گوید

پاورتل/ مدتی از معرفی سری Galaxy S21 سامسونگ می‌گذرد. اکنون سامسونگ از نحوه‌ی بهبود عکس‌های پرتره به وسیله هوش مصنوعی در دوربین سری اس ۲۱ می‌گوید.

این روزها موضوعات مختلفی در مورد دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی مطرح می‌شود. اکنون سامسونگ توضیح دقیقی درباره‌ی چگونگی بهبود عکس به کمک هوش مصنوعی در دوربین سری اس ۲۱ می‌گوید. هوش مصنوعی موجود در این نسل پرچمداران سامسونگ، باعث ایجاد عکس‌های پرتره بسیار باکیفیت شده است. 

روند پردازش در دوربین سلفی گلکسی S21 بسیار ساده است. ابتدا، چهره‌های موجود در تصویر شناسایی می‌شوند و برای پردازش بهتر، علامت گذاری می‌شوند. سپس، پردازش برای جزئیات مو، چشم و ویژگی‌های صورت رخ می‌دهد. علاوه بر این‌ها هوش مصنوعی قادر است که رنگ‌های طبیعی و واقعی پوست را بدون در نظر گرفتن نور محیط اطراف شناسایی کند. 

در عکس‌های پرتره، هوش مصنوعی بیشتر درگیر می‌شود. در این بخش کار با تشخیص چهره آغاز شده و در مرحله بعدی، می‌تواند تشخیص دهد که کدام بخش از عکس، تصویر انسان است، کدام بخش از عکس یک حیوان خانگی و کدام فقط یک تصویر پس زمینه است. به این ترتیب می‌توان به یک پردازش صحیح دست پیدا کرد. 

مورد بعدی، tri-map است. در این بخش، مرز میان سوژه اصلی و پس زمینه مشخص می‌شود. سپس با استفاده از نقشه‌ی تصویر و استفاده از جزییات دقیق، ویژگی‌هایی همچون مو و صورت را از پس زمینه تفکیک می‌کند. در پایان نیز با محاسبه‌ی تخمینی فاصله‌ی اشیا، تشخیص می‌دهد چه عمقی را ایجاد کند. اگر از حالت‌های پرتره استفاده کرده باشید، می‌دانید که جزییات و تارهای مو گاهی در پس زمینه به صورت مات قرار می‌گیرند. اما tri-map، برگ برنده سامسونگ در این بخش خواهد بود و باعث ثبت عکس‌های پرتره دقیق می‌شود.

در زیر نیز می‌توانید تصویری برای نحوه‌ی عملکرد tri-map مشاهده کنید. در ابتدای کار، رنگ سفید برای سوژه اصلی، رنگ مشکی برای پس زمینه و رنگ خاکستری برای نواحی نامشخص درنظر گرفته شده است. بعد از استفاده از این تکنولوژی اما می‌بینیم که تنها رنگ‌های سفید و مشکی وجود دارد و در نتیجه، تمامی نواحی به درستی تفکیک شده‌اند. 

در کل پس از عکس گرفتن، در ابتدای کار سوژه اصلی پاورتل و سایر نواحی مات می‌شوند. سپس با افزودن نقشه مات، یک تقسیم بندی دقیق میان جزییات تصویر انجام می‌شود. تمامی این لایه‌ها در کمتر از سه ثانیه پردازش و به تصویر اصلی تبدیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *