سامسونگ: میزان فروش گوشی‌های تاشو به سطح سری گلکسی نوت می‌رسد

تیم روه از سامسونگ توضیحات جالبی درمورد افزایش آمار فروش گوشی‌های تاشو ارائه داده است.
 
سامسونگ طی سال‌های گذشته تلاش کرده مشتریانش را فانع کند که گوشی‌های تاشو، آینده‌ی بازار هستند. اکنون حدود نیم‌ دهه از معرفی اولین نسل گلکسی فولد این شرکت می‌گذرد و رئیس واحد تجربه‌ی موبایل آن می‌گوید فروش این محصولات می‌تواند به‌سطح سری محبوب گلکسی نوت برسد.

تی‌ام روه، در مصاحبه با CNET اعلام کرد: «این نقطه‌ی عطف مهمی است که نشان می‌دهد گوشی‌های تاشو واقعاً گسترش می‌یابند. انتظار داریم با معرفی گلکسی فولد ۵ درنهایت بتوانیم فروش بیشتری برای محصولات تاشو داشته باشیم.»

فروش گوشی‌های تاشو درمقایسه با گوشی‌های هوشمند معمولی بسیار کم‌تر است، اما این بازار درحال رشد بوده و شرکت بین‌المللی تحلیل داده، تخمین می‌زند فروش جهانی گوشی‌های تاشو درسال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۲۱٫۴ میلیون دستگاه برسد. رسیدن به آمار فروش سری گلکسی نوت، معیار بسیار خوبی است که نشان خواهد داد دستگاه‌های تاشو به اندازه‌ی محصولات دیگر موفق خواهند شد یا خیر.

هنگامی‌که گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱ معرف شد، تا حدود زیادی به‌عنوان دستگاهی خاص بسیار شبیه گوشی‌های تاشو امروزی دیده می‌شد. گلکسی نوت ابتدا برای کسانی درنظر گرفته شده بود که تمایل داشتند برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگتر از استاندارد بهای بالایی بپردازند. سری گلکسی نوت درنهایت به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت و زمینه را برای سری گلکسی S اولترا سامسونگ فراهم کرد.

تی‌ام روه امیدوار است باتوجه به اینکه گلکسی زدفولد ۵ و گلکسی زدفلیپ ۵ اخیراً معرفی شده‌اند، گوشی‌های تاشو نیز مسیر مشابهی را طی کنند و از فروش گلکسی نوت درسال جاری پیشی بگیرند. در فراخوان درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بود که غول فناوری کره‌ی جنوبی اعلام کرد هدفش این است فروش تاشو‌هایش از فروش محصولات سری نوت پیشی بگیرد. طبق گزارش CNBC سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ میلیون واحد گلکسی نوت عرضه کرد درحالی‌که این شرکت در جولای سال گذشته تقریباً ۱۰ میلیون گوشی تاشو در سرتاسر جهان به‌فروش رسانده است.

سامسونگ از همان ابتدا، خود را به‌عنوان یکی از پیشروان فضای نوپا اما روبه‌رشد گوشی‌های تاشو معرفی کرد. به‌هرحال این شرکت سال ۲۰۲۳ با رقابت بیشتری مواجه شد و گوگل نیز اولین دستگاه تاشو خود یعنی پیکسل فولد را با برچسب قیمت ۱۸۰۰ دلاری برای رقابت با سری گلکسی فولد روانه‌ی بازار کرد. درهمین حال موتورولا نیز نسخه‌ی جدیدی از گوشی تاشو ریزر را در ماه ژوئن عرضه کرده است.
علاوه‌بر لولای بازطراحی شده، گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ از پردازنده‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برند که نمونه‌ی آن در سری گلکسی S23 نیز دیده می‌شود. این تراشه عملکرد، عمر باتری و کیفیت دوربین را بهبود می‌دهد. البته قیمت زدفولد ۵ مثل سال قبل همچنان از ۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود و به‌همین دلیل احتمالاً بیشتر کاربران به خرید آن ترغیب نخواهند شد. ازطرفی گلکسی زدفلیپ ۵ با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود و این‌بار مدل‌ پایه‌ی دستگاه مذکور با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد شد؛ به‌همین دلیل احتمال دارد بیشتر خریداران به این محصول رو بیاورند.

روه می‌گوید سامسونگ درمورد چالش گسترش دستگاه‌های تاشو از طریق کاهش قیمت‌، با شرکای خود بحث کرده است، اما اینکار به‌دلیل هزینه‌های مواد اولیه، تقاضای بازار و سایر عوامل همچنان دشوار است.

به‌همین دلیل است که سامسونگ تصمیم گرفته محصولاتش را با بهبود عملکرد و ارائه‌ی ویژگی‌های جدید، با همان قیمت مدل‌های سال گذشته عرضه کند. ازطرفی موتورولا هم اعلام کرده نسخه‌ی ارزان‌تر ریزر پلاس را اواخر امسال معرفی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *