سامسونگ هم مانند اپل افشاگران مشهور را هدف قرار داده است

پاورتل/ اپل در زمینه‌ی مقابله با افشاگران مشهور تنها نیست. یکی از افشاگران فعال در حوزه‌ی تکنولوژی اعلام کرده که سامسونگ با استناد به نقض قوانین کپی رایت می‌خواهد جلوی انتشار تصاویر و ویدیوهای فاش شده را بگیرد. این افشاگر اعلام کرده سامسونگ فعلا منشا اخبار فاش شده را هدف قرار داده و تا اطلاع ثانوی رسانه‌هایی که بر اساس این اطلاعات گزارش‌های مختلفی منتشر می‌کنند، می‌توانند به همین روند ادامه دهند.

یکی دیگر از افشاگران مشهور به نام Evan Blass هم اعلام کرده که احتمالا پست‌های مربوط به اخبار فاش شده از محصولات سامسونگ را حذف خواهد کرد. گفته می‌شود در کنار سامسونگ و اپل، شیائومی هم در این زمینه دست به کار شده است.

چنین حرکاتی اصلا تعجب‌آور نیستند زیرا بالاخره این اطلاعات درز شده، قوانین مربوط به محرمانه بودن اطلاعات محصولات شرکت‌های موردنظر را زیر پا می‌گذارند. اگرچه برخی کاربران بر این باور هستند که خود شرکت‌ها برخی از این اطلاعات را افشا می‌کنند، اما از طرف دیگر باید بگوییم که افشای اطلاعات منجر به کاهش جذابیت مراسم رونمایی از گجت‌های موردنظر می‌شود و شاید فروش را کاهش دهند.

به عنوان مثال با توجه به اینکه تقریبا تمام جزئیات مربوط به گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ فاش شده، بخش قابل توجهی از کاربران طرفدار گوشی‌های این شرکت دیگر انگیزه‌ی چندانی برای تماشای مراسم معرفی این گوشی‌ها ندارند. اینکه آیا برخورد سامسونگ با افشاگران در عمل تاثیر زیادی دارد یا نه، خود موضوع دیگری است.

اینگونه خبرها خیلی سریع در فضای اینترنت پخش می‌شوند و حتی اگر جلوی افشاگران مشهور گرفته شود، این افراد از طریق دیگر اکانت‌ها می‌توانند اطلاعات موردنظر را در اختیار کاربران قرار دهند. در هر صورت باید ببینیم شرکت‌های سامسونگ، اپل و شیائومی می‌توانند تا حد زیادی جلوی افشای اطلاعات محصولات خود را بگیرند یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *