سرعت اینترنت ایران رشد کرد

جدیدترین گزارش منتشر شده از سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران توسط اسپید تست نشان می‌دهد اینترنت ثابت ایران طی ماه گذشته ۳ پله رشد را تجربه کرده است.

وب‌سایت اسپید تست با تجزیه و تحلیل سرعت اینترنت در کشورهای مختلف به صورت ماهانه گزارشی را از آخرین وضعیت اینترنت موبایل و ثابت منتشر می‌کند. از این رو قصد داریم جدیدترین گزارش این وب‌سایت مربوط به ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم.

جدیدترین گزارش از میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان برای ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی توسط وب‌سایت اسپید تست منتشر شد که طبق آن میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل ۶۸.۴۴ مگابیت برثانیه و میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان نیز ۱۱۶.۸۶ مگابیت برثانیه بوده است که از رشد هر دو شاخص نسبت به ماه سپتامبر حکایت دارد.

سرعت اینترنت ثابت ایران رشد کرد

طبق گزارش منتشر شده، سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه اکتبر ۳۵.۰۹ مگابیت برثانیه و سرعت اینترنت ثابت نیز ۲۲.۱ مگابیت برثانیه بوده است. چنین ارقامی رتبه ایران را از لحاظ سرعت اینترنت موبایل به ۷۳ رسانده که نسبت به ماه قبل ۲ پله سقوط را نشان می‌دهد، اما در بخش اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۳۴ قرار گرفته که از رشد ۳ پله‌ای آن حکایت دارد.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت موبایل در جهان

طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت اسپید تست برای ماه اکتبر، جایگاه اول لیست پرسرعت‌ترین اینترنت جهان به کشور امارات با سرعت ۲۷۳.۸۷ مگابیت برثانیه تعلق دارد. کره جنوبی نیز با سرعت ۲۱۴.۴۷ مگابیت برثانیه جایگاه دوم را از آن خود کرده است. جایگاه این دو کشور نسبت به ماه سپتامبر با تغییری مواجه نشده است.

قطر با سرعت ۱۷۸.۸۳ مگابیت برثانیه و با یک پله رشد نسبت به ماه قبل توانست جایگاه سوم ر ا از آن خود کند. نروژ نیز با سرعت ۱۷۸.۷۰ مگابیت برثانیه و یک پله سقوط در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ثابت در جهان

در لیست کشورهای دارای پرسرعت ترین اینترنت ثابت نیز موناکو همانند ماه قبل توانست با متوسط سرعت ۲۷۰.۲۵ مگابیت برثانیه صدر این لیست را به خود اختصاص دهد. هنگ کنگ نیز با سرعت ۲۶۰.۵ مگابیت برثانیه با یک پله رشد نسبت به ماه قبل در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته است.

سنگاپور که سال‌های گذشته همواره در صدر این لیست قرار داشت، طی ماه‌های اخیرا جایگاه خود را از دست داده و اکنون در ماه اکتبر نیز با یک پله سقوط نسبت به ماه سپتامبر با سرعت ۲۵۷.۱۵ مگابیت برثانیه در جایگاه سوم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *