سرعت حیرت انگیز تراشه‌های حافظه GDDR7 سامسونگ

به گفته سامسونگ فناوری حافظه ویدئویی نسل بعدی GDDR7 پهنای باند و چگالی را نسبت به GDDR6 دو برابر افزایش می‌دهد. این کمپانی جزئیات هیجان انگیزی از تراشه‌های حافظه ۳۶ گیگاهرتزی GDDR7 و بهبودهای آن ارائه کرده است. با شهر سخت افزار همراه شوید.

اطلاعات نویدبخش از تراشه های حافظه GDDR7 
به گفته سامسونگ فناوری حافظه GDDR7 از مدولاسیون سیگنال PAM3 استفاده می‌کند تأثیر کلیدی در پیشرفت‌ها و مزایای تراشه‌های GDDR7 دارد. در حالی که همه تراشه‌های حافظه بیت‌های داده را صورت ۰ و ۱ در سلول‌های خود نگه داری می‌کنند، این داده‌ها به صورت موج‌های الکترونیکی یا همان سیگنال‌ها در بین تراشه حافظه با تراشه‌های دیگری چون پردازنده گرافیکی تبادل می‌شوند.

در تراشه‌های حافظه GDDR6 از کدینگ خطی NRZ یا مدولاسیون PAM2 برای تبدیل داده‌ها به سیگنال و انتقال آنها استفاده شده است که سرعت آن از ۱۴ گیگابیت در ثانیه شروع می‌شود و در سریع‌ترین تراشه‌های GDDR6 به ۲۴ گیگابیت در ثانیه می‌رسد. البته هنوز خبری از تولید چنین تراشه‌های پرسرعتی نیست و سازندگانی چون انویدیا سراغ نسل سریع‌تر GDDR6X با مدولاسیون PAM4 رفته‌اند که سرعت آن از ۱۸ تا ۲۳ گیگابیت در ثانیه است.

مدولاسیون PAM3

به گفته سامسونگ حاصل این ترکیب رسیدن به نرخ داده ۳۶ گیگابیت در ثانیه است که به معنای افزایش دو برابری نسبت به GDDR6 است. GDDR6 هم دو برابر سریع‌تر از GDDR5 بود.

بر روی کاغذ یک پردازنده گرافیکی با رابط حافظه ۲۵۶ بیتی در ترکیب با تراشه‌های حافظه ۳۶ گیگابیتی GDDR7 از پهنای باند حافظه ۱۱۵۲ گیگابایت در ثانیه (بیش از ۱ ترابایت) بهره‌مند می‌شود. یک پردازنده گرافیکی رده بالاتر با بأس ۳۸۴ بیتی از پهنای باند ۱۷۲۸ گیگابایت در ثانیه سود می‌برد. پهنای باند پردازنده‌های گرافیکی ۱۲۸ بیتی هم ۵۷۶ گیگابایت خواهد بود که نسبت به نسل‌های پیشین چشمگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *