سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک، شما را دیوانه می‌کند!

طبق نتیجه آزمایش یک کاربر استارلینک در ویسکانسن آمریکا، سرعت دانلود این سرویس اینترنت ماهواره‌ ای رکورد جدید و فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده است.
 
ایلان ماسک و شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی آن، اسپیس ایکس برای پروژه‌های در دست توسعه خود، به کم قانع نیستند و جاه‌طلبی‌‌های زیادی در سر دارند. این موضوع برای سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک نیز صادق است. به تازگی دریافتیم که این سرویس به سرعت دانلود فوق‌العاده‌ای در ایالات متحده دست یافته است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، استارلینک یک اینترنت ماهواره‌ای کوچک با صورت فلکی اینترنتی در مدار پایین زمین محسوب می‌شود و هدف از آن، فراهم کردن دسترسی آزادانه و همگانی اینترنت بدون توجه به منطقه سکونت است. پیش‌تر، نتایج مختلف تست پهنای باند بیان‌گر آن بود که سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای Starlink از نمونه‌های داخلی اکثر کشورها پیشی گرفته است. در آخرین آزمایش، این سرویس به سرعت دانلود فوق‌العاده ۳۰۱ مگابیت بر ثانیه رسیده که آن‌را به یکی از سریع‌ترین خدمات اینترنت در سطح جهان تبدیل می‌کند. با این‌حال، استارلینک در تاخیر و سرعت آپلود، هم‌چنان نیازمند بهبود است.

اوایل روز گذشته، یکی از کاربران Reddit نتیجه تست سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک را به اشتراک گذاشت. اسکرین‌شات منتشر شده توسط DullKn1fe نشان می‌دهد که این سرویس هم‌اکنون قادر است به سرعت دانلود چشم‌گیر ۳۰۱ مگابایت بر ثانیه برسد. این تست در ویسکانسن، واقع در بخش شمال شرقی قاره ایالات متحده انجام شده است.

به‌طور کلی، استارلینک در زمینه پایداری سرعت شبکه هم‌چنان جای پیشرفت دارد. به عنوان مثال در ماه جاری، در کنار ثبت این سرعت فوق‌العاده، نتایج ناامید‌کننده‌ای از سرعت ۱.۲۳ مگابیت بر ثانیه وجود داشته که حاکی از نوسانات این سرویس در مناطق مختلف است.

طبق تحقیق Ookla برای سه ماهه چهارم سال گذشته، سرویس استارلینک در ایالات متحده، دارای میانگین سرعت دانلود ۱۰۵ مگابیت بر ثانیه است. در زمان مشابه، این وب‌سایت اشاره کرده که میانگین سریع‌ترین دانلود در میامی فلوریدا ثبت شده که سرعت ۱۹۱ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد. کندترین منطقه نیز به شهر کلمبیا واقع در اورگان با سرعت ۶۴.۹۵ مگابیت بر ثانیه اختصاص پیدا کرده است.

با این وجود، مقایسه سه‌ماهه نشان می‌دهد که اختلاف بین محدوده بالاترین و پایین‌ترین سرعت دانلود، معادل ۳۰ مگابیت بر ثانیه یا ۳۰% نسبت به رقم ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه طی دوره گذشته افزایش داشته است. با این‌حال، میانگین سرعت دانلود تنها ۱۰% بهبود داشته است.

در اروپا، یکی از کاربران آلمانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز از رسیدن به سرعت دانلود ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه خبر داده است. هم‌چنین در ماه می نیز یک کاربر دیگر از این کشور مدعی شده بود که با استفاده از این سرویس، به سرعت دانلود فوق‌العاده ۵۶۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *