سرقت میلیون ها دلار از کیف پول کاربران!

صرافی رمزارزی بیت‌مارت (Bitmart) به دلیل نقص امنیتی موجود در یک کیف پول گرم که بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) و شبکه هوشمند بایننس (BSC) میزبانی می‌شد، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از دست داد.

حمله هکری به صرافی بیت‌مارت اولین بار توسط شرکت امنیت و تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین پک‌شیلد (Peckshield)، فاش شد. این شرکت در ابتدا یک انتقال تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری را از طریق بلاکچین اتریوم شناسایی کرده بود، اما با تحقیقات بیشتر متوجه شد که به صورت همزمان حدود ۹۶ میلیون دلار از ذخایر صرافی بیت‌مارت در شبکه هوشمند بایننس نیز هک شده است.
طبق گزارش‌ها، طی این حمله هکرها بیش از ۲۰ توکن، شامل آلت کوین‌هایی مانند بایننس کوین (BNB)، سیف مون (SAFEMOON)، BSC-USD و BPay، را به سرقت برده‌اند. مقادیر قابل‌توجهی از میم کوین‌هایی مانند بیبی دوج (BabyDoge)، فلوکی (FLOKI) و مون شات (MOONSHOT) نیز در این هک به سرقت رفته است.

به گفته پک‌شیلد، این حمله هکری یک مثال ساده برای انتقال، سواپ و شستشو است.

 نحوه انتقال توکن‌های به سرقت رفته از بیت‌مارت
شلدون شیا (Sheldon Xia)، مدیرعامل بیت‌مارت نیز با انتشار توییتی این هک را به عنوان یک «نقض امنیتی در مقیاس بزرگ» در کیف ‌پول‌ گرم اتریوم و شبکه هوشمند بایننس تأیید کرده است. شیا اعلام کرد که تیم بیت‌مارت برای جلوگیری از ضررهای بیشتر، تمامی برداشت‌ها را به طور موقت به حالت تعلیق در آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *