سرمایه‌گذاری فوتبالی‌ها در رمزارزها

سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ سال‌های مثبتی برای حوزه رمزارز‌ها به حساب می‌آیند. باشگاه‌های زیادی در این سال‌ها به حوزه رمزارز‌ها روی آورده‌اند و خبر‌های بسیار خوبی از همکاری باشگاه‌های فوتبالی با پروژه‌های رمزارزی به گوش می‌رسد!

یکی از مواردی که باعث رشد چشمگیر همکاری باشگاه‌های مطرح فوتبالی جهان با اکوسیستم پروژه‌های رمزارزی شد، بیماری کرونا بود! این بیماری باعث ایجاد شکافی عظیم بین هواداران تیم‌های فوتبالی با باشگاه‌ها شد.

این مسئله همچنین باعث افت درآمد و افزایش فشار بر باشگاه‌های فوتبالی شد، از این‌رو، باشگاه‌های فوتبالی فعال و مطرح مانند بارسلونا و آس‌رم و چند عدد دیگر از باشگاه‌های فوتبالی پیشرو، به دنبال استفاده از تکنولوژی ارز‌های دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی هستند.

استفاده از این ۲ تکنولوژی، هم باعث خوشحالی طرفداران تیم‌های فوتبالی خواهد شد و هم باعث افزایش درآمد باشگاه‌های فوتبالی خواهد شد.

همچنین برخی از ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان مانند بارسلونا، پی اس جی، لیورپول، منچسترسیتی و آث میلان در ۲ سال گذشته و پس از شیوع همه‌گیری کرونا، اقدام به افزایش فعالیت خود در حوزه‌های رمزارزی کرده‌اند.
حتما خبر لیست شدن توکن طرفداری (Fan Token) باشگاه‌هایی مانند آث میلان یا بارسلونا در صرافی بایننس (Binance) را شنیده‌اید. این‌ فعالیت‌ها تنها گوشه‌ای از برنامه درازمدت باشگاه‌های فوتبالی برای استفاده از این پتانسیل است.

همچنین بازیکنان زیادی با استفاده از تکنولوژی NFT در حال انتشار کلکسیون‌های ورزشی خود هستند، برای مثال ستاره آرژانتینی تیم پی اس جی، یکی از لحظات زندگی خود را به کمک یک هنرمند هندی به شکل توکن غیرمثلی درآورد و فروخت! این توکن NFT به قیمت ۱.۱ میلیون دلار به فروش رسید!

روی آوردن باشگاه‌های فوتبالی مطرح به سمت ارزهای دیجیتال، فرصتی طلایی را برای اکوسیستم رمزارزها مهیا می‌کند. به کمک طیف وسیع هواداران تیم‌های فوتبالی مطرح، افراد بسیار بیشتری با این حوزه آشنا می‌شوند و همچنین حجم سرمایه عظیمی وارد صنعت رمزارز‌ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *