سرویس گیم‌پس و سونی وارد یک همکاری کوتاه مدت شدند

ایکس باکس با همکاری سونی توانست اشتراک سرویس کرانچی‌رول (Crunchyroll) را به صورت رایگان در دسترس کاربران ایکس باکس گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate) قرار دهد.

اشتراک سرویس گیم پس دو حالت مختلف دارد؛ ایکس باکس گیم پس (Game Pass) و ایکس باکس گیم پس آلتیمیت که کمی گران‌تر از مورد اول است.

سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت علاوه بر مزیت‌های گیم پس، شامل اشتراک رایگان سرویس ایکس باکس لایو گلد (Live Gold) و الکترونیک آرتز پلی (EA Play) نیز می‌شود. ایکس باکس گاهی اوقات اشتراک رایگان سرویس‌های دیگری را برای مدت محدودی در اختیار کاربران این خود قرار می‌دهد

به تازگی اعلام شد که مشترکین ایکس باکس گیم پس آلتیمیت می‌توانند ۷۵ روز اشتراک کاملا رایگان، ویژه‌ی ورژن پریمیوم سرویس استریم کرانچی‌رول را دریافت کنند. کاربران این سرویس تا ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ (۸ فوریه‌ی ۲۰۲۲)، برای دریافت اشتراک رایگان خود فرصت دارند.

نکته‌ی عجیب این است که چند ماه پیش، شرکت سونی مالکیت سرویس استریم کرانچی‌رول را در اختیار گرفت و هم‌‌ اکنون این سرویس زیر مجموعه‌ی شرکت سونی است.

با وجود شایعات فراوان پیرامون اضافه شدن سرویس کرانچی‌رول به سرویس پلی استیشن پلاس (PS Plus)، شرکت سونی تا به حال اشتراک رایگان این سرویس را برای کاربران پلی استیشن پلاس مهیا نکرده است و همین نکته وجود این قرارداد بین ایکس باکس و سرویس کرانچی‌رول را بسیار غیرعادی می‌کند.

متاسفانه اطلاعات زیادی درباره‌ی دلیل این همکاری افشا نشده‌ است؛ ولی زیاد پیش نمی‌آید که سونی و ایکس باکس با یکدیگر همکاری کنند.

از آنجایی که رایگان نشدن این سرویس برای کاربران پلی استیشن پلاس موجب نارضایتی طرفداران پلی استیشن شده، برخی حدس می‌زنند که این همکاری بدون اطلاع رسانی به مسئولین سونی صورت گرفته است. با این وجود، تعدادی از منتقدین فکر می‌کنند که این کار سونی بسیار هوشمندانه بوده است، چرا که بعد از این همکاری تعداد مشترکین سرویس کرانچی‌رول افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این مسئله درست باشد و سونی همین استراتژی را ادامه دهد، احتمال همکاری ایکس باکس با دیگر زیر شاخه‌های شرکت سونی افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *