سه آپدیت بزرگ اندروید برای گلکسی A52 و گلکسی A72 منتشر می‌شود

پاورتل/ سامسونگ سرانجام از جدیدترین تلفن‌های هوشمند میان‌رده خود با نام‌های گلکسی A52 و گلکسی A72 رونمایی کرد. این دو گوشی پیشرفت‌های سخت‌افزاری زیادی نسبت به نسل قبلی داشته‌اند و همچنین از نظر نرم‌افزاری قرار است مشابه گوشی‌های پرچمدار با آن‌ها رفتار شود.

این غول فناوری کره‌ای در مراسم امروز خود اعلام کرد که سه آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید را برای گلکسی A52 و گلکسی A72 منتشر خواهد کرد. به‌علاوه، سامسونگ در سال چهارم پشتیبانی از وصله‌های امنیتی را برای این دو گوشی ارائه می‌کند. پشتیبانی چهار ساله در میان گوشی‌های میان‌رده اتفاق مهمی است که تقریبا در هیچ موبایل دیگری در دنیای اندروید دیده نمی‌شود. با این حساب، گلکسی A52 و A72 هم شبیه پرچمداران خواهند بود.

سامسونگ تابستان امسال اعلام کرد که پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های پرچمدارش را تا سه نسل افزایش می‌دهد. این شرکت همچنین چندی قبل در اطلاعیه‌ای رسمی گفت که تا چهار سال آپدیت‌های امنیتی را برای اکثر محصولات سری گلکسی منتشر خواهد کرد. حالا این سیاست با میان‌رده‌های جدید این شرکت شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

گلکسی A72 و A52 قابلیت‌هایی مثل دوربین چهارگانه با لرزشگیر اپتیکال، نمایشگر مجهز به نرخ نوسازی بالا، بلندگوی استریو، مقاومت در برابر آب، پردازنده سریع‌تر و باتری بزرگ‌تر را ارائه می‌کنند. گلکسی A72 به چیپست اسنپدراگون ۷۲۰G مجهز شده و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی دارد.

در پشت گلکسی A72 ماژول دوربین ۴ گانه‌ای خودنمایی می‌کند که حالا شامل زوم اپتیکال هم می‌شود. دوربین اصلی به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و از لرزشگیر اپتیکال برای غلبه بر لرزش‌ها و تکان‌ها بهره می‌برد. در کنار آن یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده که امکان زوم اپتیکال ۳ برابری را دارد. دو ماژول دیگر دوربین پشتی شامل ماکرو ۵ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

گلکسی A52 هم در مدل ۴G با اسنپدراگون ۷۲۰G و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از راه می‌رسد، در حالی که مدل ۵G این گوشی از اسنپدراگون ۷۵۰G و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *