سه برابر شدن هش ریت شبکه بیت‌کوین از زمان ممنوعیت استخراج در چین

ارزدیجیتال/ هش ریت شبکه بیت کوین بازیابی شده و به سطوح اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) رسیده است. این افزایش نشان می‌دهد که ماینرها پس از ممنوعیت استخراج در چین دوباره به شبکه بازگشته‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، هش ریت شبکه بیت کوین پس از سقوط آن به‌دنبال ممنوعیت استخراج در چین در اوایل سال جاری، بازیابی قابل‌توجهی داشته است.

داده‌های شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که هش ریت بیت کوین اکنون به ۱۵۰ اگزا هش بر ثانیه یا کوئینتیلیون هش بر ثانیه رسیده است.

روز ۲۴ اوت (۲ شهریور)، کریپتوکوانت، هش ریت شبکه بیت کوین را ۱۵۲ اگزاهش بر ثانیه گزارش کرد که نسبت به کمترین میزان آن یعنی ۵۲ اگزاهش در روز ۲۸ ژوئن (۷ تیر) ۳ برابر شده است. بازیابی هش ریت بیت کوین به‌معنای آن است که این شبکه امن‌تر و حمله به آن دشوارتر شده است.

                                                                                                   هش ریت بیت کوین

بر اساس داده‌های بیت‌اینفوچارتس (Bitinfocharts) متوسط هش ریت بیت کوین یا همان میزان قدرت پردازش این شبکه، روز ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) به رکورد تاریخی ۱۹۷.۶ اگزاهش بر ثانیه رسید. طی ۶ هفته پس از آن، با خاموش‌شدن ماینرهای استخراج در سراسر چین برای مهاجرت بزرگ ماینرها، هش ریت شبکه بیت کوین بیش از ۶۵ درصد کاهش یافت.

این معیار اکنون به سطوح اوایل ماه ژوئن (خرداد) نزدیک شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند در چند ماه آینده به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

در اوایل ماه مه (اردیبهشت)، کوین تلگراف گزارش داد که هنوز شواهدی مبنی بر انتقال هش ریت از چین وجود دارد. دست یافتن به جزئیات این مهاجرت دشوار است، چراکه نقشه استخراج دانشگاه کمبریج نیز از ماه آوریل، یعنی زمانی که گزارش شد ۶۵ درصد هش ریت شبکه بیت کوین در چین قرار دارد، به‌روزرسانی نشده است.

اندازه‌گیری داده‌های هش ریت توسط استخرهای استخراج نیز دقیق نیست، زیرا بسیاری از استخرها ترکیبی از قدرت هش زیرساخت‌های فیزیکی و ماینرهای سراسر جهان هستند که منابع محاسباتی را جمع‌آوری می‌کنند.

بازیابی هش ریت بیت کوین نشان می‌دهد که مهاجرت ماینرها به پایان رسیده است. این امر موجب افزایش سختی شبکه شده است. در آخرین تنظیم سختی شبکه در روز ۱۳ اوت (۲۲ مرداد)، این معیار ۷ درصد افزایش یافت. افزایش سختی شبکه بعدی به‌معنای افزایش هزینه‌های محاسباتی برای ماینرهاست، زیرا بیشتر ماینرهایی که پیش از این در چین بودند دوباره به شبکه بازگشته و برای دریافت پاداش استخراج بلاک رقابت می‌کنند. ارزیابی فعلی، ۱۲.۳۷ درصد افزایش را برای سختی بعدی شبکه پیش‌بینی می‌کند.

در حالی که عملیات مهاجرت در ماه‌های ژوئن و ژوییه (خرداد و تیر) پایان پذیرفت، ماینرهایی که پیش از این در کشورهایی چون آمریکا فعالیت می‌کردند، توانستند در این مدت به‌دلیل کاهش سختی سود بیشتری به‌دست آورند.

بر اساس گزارش‌ها فارم استخراج شرکت ریوت بلاک چین (Riot Blockchain)، در سه‌ماهه دوم سال جاری درآمد بی‌سابقه‌ای از استخراج بیت کوین را اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *