سگ رباتیک شیائومی با ظاهری جذاب و کمی ترسناک معرفی شد!

پاورتل/ مراسم ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ شیائومی یک غافلگیری خوب داشت. ما انتظار معرفی شیائومی Mi Mix 4 و شیائومی Mi Pad 5 را داشتیم. حتی تلویزیون ها و اسپیکر هوشمند آن را هم قابل انتظار بودند اما ربات سگ Xiaomi نه! امروز سگ رباتیک شیائومی CyberDog رسما معرفی شده است. رباتی که می تواند نگاه متفاوت این شرکت به آینده را نشان دهد.

سگ رباتیک شیائومی CyberDog
شیائومی اولین ربات چهارپای خود را در قالب یک سگ مکانیکی معرفی کرد. CyberDog که نام جذابی هم برای آن است دارای مغز Nvidia، مجموعه ای از سنسورها و سرویس های ساخته شده توسط شیائومی است. همچنین از الگوریتم های منبع باز استفاده می کند. شیائومی ۱۰۰۰ نمونه از این روبات را در اختیار توسعه دهندگان، مهندسان و طرفداران قرار می دهد، اما هیچ صحبتی در مورد میزان دسترسی عمومی به آن نشده است.
شیائومی پس از مشخص کردن اعتبار خود در دنیای تلفن های هوشمند و اعلام پروژه های خودروهای الکتریکی این برند، ابتدا وارد فضای رباتیک می شود. به عنوان غافلگیری خاص این مراسم، Xiaomi از اضافه شدن محصول جدید شگفت انگیز به دسته دستگاه های خود خبر داد، یک ربات همراه چهارپای جدید به نام شیائومی سایبرداگ. سگ رباتیک سونی با نام Sony Aibo را به یاد دارید؟ نمونه شیائومی خیلی متفاوت تر است!

شیائومی CyberDog در واقع یک حیوان خانگی مکانیکی پیشرفته به همان شکل ربات Spot شرکت Boston Dynamics است، البته کمی ترسناک تر. با این حال، شیائومی معتقد است که این ربات گواهی بر “توانایی مهندسی” این شرکت است و به عنوان یک بستر آزمایشی برای علاقه مندان به رباتیک عمل می کند.

 شیائومی CyberDog
بیایید با قدرت پردازش شروع کنیم. مغز “CyberDog” متشکل از ماژول ان-ویدیا Jetson Xavier NX است که شامل ۳۸۴ هسته CUDA و ۴۸ هسته Tensor، شش هسته پردازنده Carmel و دو هسته یادگیری عمیق اختصاصی است. این ماژول اطلاعات ۱۱ سنسور CyberDog را که حرکت روبات را در سراسر جهان فعال و اطلاع رسانی می کند، ضبط و تجزیه و تحلیل می کند. این حرکت از سروهای سفارشی توسعه یافته توسط شیائومی برای انجام چرخش هایی مانند برگشت به عقب و سایر “حرکتهای با سرعت بالا” تا ۳.۲ متر بر ثانیه (۱۱.۵ کیلومتر در ساعت یا ۷.۱۵ مایل در ساعت) استفاده می کند.

شبکه حسگر سگ رباتیک شیائومی همچنین از چندین دوربین که روی بدنه ربات قرار گرفته اند استفاده می کند. این شامل یک سنسور عمق Intel RealSense D450 است که امکان ردیابی اجسام و جلوگیری از موانع را فراهم می کند. شیائومی توضیح می دهد که این به CyberDog اجازه می دهد تا از صاحب خود پیروی کند و از تله جلوگیری کند، درست مانند یک سگ واقعی.

صحبت از ارتباط با انسان شد و باید گفت که CyberDog همچنین به تماس های شفاهی پاسخ می دهد. این ربات را می توان با استفاده از یک کلمه بیدار فعال کرد یا توسط دیگران کنترل شود، در حالی که سایر دستورات صوتی و دستیاران نیز سازگار هستند. مقدار زیادی پورت نیز در دسترس است، از جمله سه درگاه USB-C و یک درگاه HDMI. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد سخت افزار اضافه کرده یا تلاش های نرم افزاری خود را ادغام کنند.


قیمت گذاری و در دسترس بودن CyberDog شیائومی
بعید است که عموم کاربران در حال حاضر یک سگ روباتیک در خانه خود بخواهید، اما CyberDog شیائومی بیشتر از هر چیز، یک تلاش برای “اثبات مفهوم” به نظر می رسد. این شرکت هزار عدد CyberDog را برای مهندسان، علاقه مندان و طرفداران توزیع می کند تا جامعه خود را از توسعه دهندگان ربات منبع باز راه اندازی کند.

مشخص نیست که چه زمانی شیائومی CyberDog را برای عموم منتشر خواهد کرد. در حال حاضر، به نظر می رسد در دسترس بودن ربات محدود به این اولین عرضه محدود است

نظر شما در مورد CyberDog شیائومی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *