سیستم تأیید سن اینستاگرام از طریق ویدیوی سلفی

اینستاگرام طی هفته جاری سیستم تأیید سن مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق ارسال ویدیو سلفی را در بریتانیا فعال می‌کند.

اینستاگرام طی هفته جاری، سیستم تأیید سن مبتنی بر هوش مصنوعی را از طریق ارسال ویدیوی سلفی در بریتانیا فعال می‌کند تا کاربران زیر ۱۸ سال نتوانند سن خود را به اشتباه در این شبکه اجتماعی ثبت کنند.

حدود ۶ ماه قبل اینستاگرام اعلام کرد با همکاری شرکت Yoti، سیستم تأیید سن نوجوانان را آزمایش می‌کند. در این سیستم کاربران برای باز کردن حساب کاربری، لازم است ویدیوی سلفی از خود در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. اینستاگرام از طریق سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، تاریخ تولد کاربر را با اسکن چهره وی تطبیق می‌دهد تا کاربران زیر ۱۸ سال از سایرین تفکیک داده شوند. اکنون بعد از گذشت حدود ۶‌ ماه، این سیستم قرار است طی هفته جاری در بریتانیا و اتحادیه اروپا فعال شود.

سیستم تأیید سن در اینستاگرام
شرکت Yoti با سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، قرار است ویدیو‌های سلفی ارسال شده به شبکه اجتماعی اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کند تا بتواند از این طریق، سن کاربران نوجوان را تخمین بزند. برخی کاربران نوجوان با سن کمتر از ۱۸ سال، تاریخ تولد خود را در اینستاگرام به درستی وارد نمی‌کنند و اینستاگرام از این کاربران می‌خواهد ویدیویی سلفی برای این شبکه اجتماعی ارسال کنند تا سن واقعی آنها مشخص شود.

با استفاده از این سیستم کاربران نوجوان با سن کمتر از ۱۸ سال نمی‌توانند تاریخ تولد خود را به اشتباه ثبت کنند تا سن آنها بالای ۱۸ سال در این شبکه اجتماعی ثبت شود. البته به غیر از ارسال ویدیوی سلفی، کاربران گزینه‌های دیگری نیز برای تأیید سن در اختیار دارند. مثلاً کاربران می‌توانند تصویری از گواهینامه رانندگی خود یا سایر کارت‌های شناسایی مورد تأیید اینستاگرام به اشتراک بگذارند تا سن واقعی آنها از سوی این شبکه اجتماعی تأیید شود.

هدف از انجام این کار آن است که کاربران با سن کمتر از ۱۸ سال در معرض محتواهایی که مناسب سن آنها نیست، قرار نگیرند. به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد سیستم تأیید سن را به‌زودی در سایر موقعیت‌های جغرافیایی فعال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *