سیستم ضد تقلب دنوو به بازی‌های پلی استیشن 5 اضافه می‌‌شود

پاورتل/ Irdeto در همکاری با ناشران و توسعه‌دهندگان بازی ویدئویی، قصد دارد سیستم دنوو را به بازی‌های کنسول پلی استیشن ۵ اضافه کند. 
   
قفل امنیتی دنوو (Denuvo) برای گیمرها بسیار شناخته‌شده است. امتیاز این قفل در اختیار شرکت Irdeto قرار دارد و توسط Denuvo Software Solution ساخته می‌شود تا امنیت نسخه‌ی پی‌سی و سایر پلتفرم‌های بازی ویدیویی را تأمین کند. طبق آمار، تا به ‌امروز از دنوو روی بیش از دو میلیارد بازی ویدیویی استفاده شده است و در این ‌میان، بیش از ۱ ۰۰۰ بازی امنیت کامل خود را حفظ کرده‌اند.

Irdeto قصد دارد در همکاری با توسعه‌دهندگان، فناوری دنوو را روی نسخه‌ی پلی استیشن ۵ بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار بدهد. با اضافه شدن این فناوری به پلتفرم پلی استیشن ۵، دنوو همچنان به نوآوری در ارائه‌ی امنیت بازی‌ ویدیویی متعهد خواهد ماند. این اتفاق از هدف دنوو در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران هم پشتیبانی می‌کند؛ زیرا ۷۰ درصد از درآمد سرمایه‌گذاران در دو هفته‌ی ابتدایی انتشار بازی کسب می‌شود.

تمام توسعه‌دهندگان و ناشرانی که می‌خواهند بازی آن‌ها روی PS5 از هکرها و متقلبان در امان باشد، می‌توانند از سیستم ضد تقلب دنوو استفاده کنند. یک نظرسنجی جهانی مرتبط با بازی‌های ویدئویی نشان داد ۷۷ درصد گیمرها به ‌خاطر وجود متقلبان از بازی‌ مورد نظر خود فاصله گرفته‌اند و دیگر میلی به تجربه‌ی آن ندارند. سیستم ضد تقلب دنوو و فناوری پیشرفته‌ی آن نه‌تنها از بخش آنلاین بازی‌های ویدیوی پشتیبانی می‌کند بلکه توانایی حفاظت از بخش آنلاین را هم دارد.

در گذشته اخبار و شایعاتی منتشر شده بود  در مورد اینکه دنوو روی عملکرد بازی‌های ویدیویی تأثیرگذار است؛ اما فناوری دنوو هیچ تأثیر منفی روی عملکرد بازی‌ها نخواهد داشت و خللی در کار توسعه‌دهندگان ایجاد نمی‌کند. راینهارد بلاکوویچ، مدیرعامل Irdeto، در این‌باره می‌گوید: «تقلب، بازی‌های ویدیویی را برای کاربران صادق و درستکار خراب می‌کند. این مورد باعث می‌شود شاهد ارتباط کمتر بازیکنان با بازی و از بین رفتن ترافیک و درآمد ناشران باشیم. ما افتخار می‌کنیم که با توسعه‌دهندگان ماهر سراسر جهان همکاری خواهیم کرد تا تجربه‌‌ای غنی ‌برای کاربران پلی استیشن ۵ به ارمغان بیاورند.»

نظر شما دراین‌باره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *