شارژر شیائومی از استانداردهای نظارتی چین برای طول عمر باتری پیشی گرفت

پاورتل/ فناوری شارژ با سیم ۲۰۰ وات «HyperCharge» شیائومی که می تواند در مدت زمان هشت دقیقه، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را شارژ کند، به افزایش طول عمر باتری نیز کمک می کند. بررسی های نشان می دهد این فناوری در ۸۰۰ دور شار  کامل باتری فقط ۲۰ درصد از طول عمر باتری می کاهد. این رقم در استاندارد نظارتی چین در حدود ۶۰ درصد تعیین شده است.

شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو جلسه پرسش و پاسخی را برگزار کرد. یکی از سوالات مطرح شده در این جلسه به تاثیر شارژر ۲۰۰ وات بر سلامت باتری مربوط می‌شد. طبق جواب‌های ارائه شده در این جلسه به نظر می‌رسد با ۸۰۰ بار شارژ کامل باتری با استفاده از فناوری شارژر ۲۰۰ واتی، طول عمر باتری تنها در حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی اگر کاربر از این فناوری شارژ ۲۰۰ وات استفاده کند، دو سال طول می‌کشد تا طول عمر باتری درحدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.  به عنوان مثال ظرفیت باتری موبایلی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند می ۱۱ اولترا، پس از ۸۰۰ بار شارژ کامل تنها می تواند ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت از ظرفیت خود را شارژ کند.

در فناوری شارژ ۱۲۵ وات اوپو که سال گذشته معرفی شد، پس از ۸۰۰ بار شارژ ظرفیت باتری به حدود ۸۰ درصد می رسد. شیائومی ادعا می‌کند که استاندارد نظارتی چین برای تخریب طول عمر باتری این است که پس از ۴۰۰ بار شارژ مجدد ۶۰ درصد از ظرفیت آن است. طبق این استاندارد یک گوشی که از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد پس از تقریبا یک سال فقط ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت قابل شارژ دارد.

شرکت‌های تولید‌کننده گوشی موبایل به فکر راهکارهایی هستند که به طول عمر باتری پاورتل کند و باید دید در این مسیر فناوری شارژ سریع چقدر می تواند کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *