شبکه بیت کوین معادل هفت نیروگاه هسته‌ای برق مصرف می‌کند!

پاورتل/ گزارش‌ها از افزایش بی سابقه قدرت پردازشی شبکه بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. بر اساس آمارها صنعت ماینینگ بیت کوین حالا به اندازه هفت نیروگاه هسته‌ای برق مصرف می‌کند.

محققان توانسته‌اند با دقت بالا میزان برق مصرفی و میانگین قیمتی که ماینرها به ازای هر کیلووات ساعت می‌پردازند را تخمین بزنند. برای مثال آمارهای شرکت Tokeninsight و شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) نشان می‌دهند ماینرها سال جاری میلادی به طور میانگین به ازای هر کیلووات ساعت بین ۰.۳ تا ۰.۵ دلار پرداخت کرده‌اند.

همچنین برآوردها نشان می‌دهند هش ریت شبکه بیت کوین حدوداً ۱۲۰ اگزاهش بر ثانیه است و پیش بینی شده در یک سال و نیم آینده از ۲۶۰ اگزاهش بر ثانیه عبور کند. آمارهای شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج نشان می‌دهند که شبکه بیت کوین حالا بیش از ۷ گیگاوات برق می‌بلعد. روز دوشنبه این سازمان میزان مصرف برق شبکه را ۷.۴۶ گیگاوات ثبت کرد که برابر با مصرف ۶۳.۳۲ تراوات ساعت الکتریسیته است.

این یعنی برقی که ماینرهای بیت کوین مصرف می‌کنند برابر با برق تولید شده توسط بیش از ۷ نیروگاه هسته‌ای یا ۲۱.۸ میلیون پنل خورشیدی فتوولتاییک (Photovoltaic) است. شبکه بیت کوین به اندازه ۲ هزار و ۸۸۴ توربین بادی یا ۹.۱ میلیون اسب بخار قدرت دارد.

هر روز به تعداد سیستم‌های مخصوص استخراج یا همان ASIC در شبکه بیت کوین افزوده می‌شود. برای نمونه به زودی یک مرکز بزرگ ماینینگ با ۵۰ هزار سیستم ASIC در قزاقستان راه اندازی خواهد شد. وب سایت «بیت کوین» تخمین می‌زند که این مرکز توانایی برق رسانی به ۹۰ هزار خانه در آمریکا را خواهد داشت؛ این یعنی بر اساس داده‌های CBECI شبکه بیت کوین می‌تواند برق مورد نیاز ۲.۲۵ میلیون خانه در ایالات متحده را تأمین کند.

آمارهای شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج نشان می‌دهند ۶۵.۰۸ درصد از هش ریت جهانی به چین تعلق گرفته است، البته برخی محققان نسبت به این آمار شک و تردید داشته و مقدار واقعی را ۵۰ درصد اعلام کرده‌اند. ایالات متحده ۷.۲۴ درصد، قراقستان ۶.۱۷ درصد، مالزی ۴.۳۳ درصد و ایران ۳.۸۲ درصد از هش SHA256 را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *