شرکت ایسوس از روتر وای‌فای عمودی RT-AX68U رونمایی کرد

پاورتل/ اخیرا شرکت ایسوس (ASUS) به معرفی نسل ششم از روترهای وای‌فای عمودی خود تحت عنوان RT-AX68U پرداخته است. این روتر از قابلیت Dual Band WiFi با حداکثر سرعت انتقال بی‌سیم داده به میزان ۲۷۰۰ مگابایت بر ثانیه بهره‌مند خواد بود و پشتیبانی از هر دو باند رادیویی ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. در حالی که این شرکت هنوز برچسب قیمتی مشخصی برای این محصول خود در نظر نگرفته اما به صورت رسمی اعلام نموده است که هدف آن‌ها، برچسب قیمتی زیر ۱۰۰ دلار خواهد بود. 

طبق اطلاعات منتشر شده، روتر RT-AX68U از هر دو باند رادیویی ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی خواهد کرد و این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند را به آن متصل کرده و از پایداری کیفیت بسیار بالایی برخوردار شوید. این روتر با استفاده از تکنولوژی نسل ششم WiFi، قادر خواهد بود حداکثر سرعت انتقال داده تا ۲۷۰۰ مگابایت در ثانیه را ارائه دهد. این سرعت عالی بدون شک در هنگام بارگیری محتویات مربوط به بازی‌های ویدئویی بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین پایداری و ثبات کیفیت آن می‌تواند بسیار برای پخش‌کنندگان محتویات زنده و استریم بازی‌ها مناسب باشد. سیستم این روتر با تکنولوژی نسل ششم WiFi طراحی شده است که می‌تواند سیگنال‌های وای‌فای را تقویت کرده و نسبت به نسخه‌های قبلی، عملکردی تا ۸۰ درصد بهتر و سریع‌تر را ارائه دهد.

طراحی روتر RT-AX68U تفاوت چشم‌گیری با محصولات قبلی این رده دارد و از طراحی عمودی برخوردار است. آنتن‌های وای‌فای در بالای ماژول واقع شده‌اند و به جای خم شدن به اطراف، همچنان به سمت بالا خواهند ایستاد. این طراحی جدید و منحصر به فرد باعث می‌شود روتر سطح کمتری را پر کند و به دنبال آن فضای کمتری بر روی میز کار اشغال شود. در واقع، همین امر استفاده از این روتر جدید شرکت ایسوس را برای تمامی کاربران به خصوص در دفتر کار بسیار مناسب کرده است.

روتر RT-AX68U دارای دو ویژگی انحصاری محصولات شرکت ایسوس یعنی Ai Mesh و Ai Protection خواهد بود. قابلیت Ai Mesh به کاربران این امکان را می‌دهد تا روتر خود را به روترهای دیگر شرکت ایسوس که از همین قابلیت پشتیبانی می‌کنند، متصل کرده و یک باند یا شبکه‌ی اینترنتی قدرتمند با پوشش گسترده را تشکیل دهند. از طرفی قابلیت Ai Protection به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر فایروال (Firewall)، یک لایه‌ی محافظتی بیشتر نیز برای فیلتر کردن محتویات اینترنتی و مراقبت از روتر فعال نمایند.

فناوری Ai Mesh به شما این امکان را خواهد داد تا با اتصال به سایر روترهای شرکت ایسوس که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، یک شبکه‌ی قدرتمند برای پوشش گسترده‌ی اینترنت در مکان‌های بزرگ به مانند آپارتمان‌های چند طبقه، سالن‌های همایش یا هر مکان دیگری که استفاده از روتر و مودم ایده‌آل به شمار نمی‌آید، ایجاد نمایید.

شرکت ایسوس هنوز قیمت رسمی روتر RT-AX68U را اعلام نکرده اما هدف آن‌ها به محدوده‌ی زیر ۱۰۰ دلار معطوف شده است. این شرکت قصد دارد با این اقدام، روتر RT-AX68U را به یک محصول مقرون به صرفه که از قابلیت‌های Ai Mesh و Ai Protection پشتیبانی می‌کند، تبدیل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *