شیائومی از طرح مفهومی گوشی بدون پورت با نمایشگر آبشاری رونمایی کرد

آی تی رسان/ کمپانی شیائومی از طرح مفهومی یک گوشی جدید با طراحی بدون هرگونه پورت، دکمه یا روزنه رونمایی کرد. در اینجا یک نمایشگر آبشاری با لبه‌های خمیده چهارگانه ستاره نمایش محسوب می‌شود. بر اساس اعلام کمپانی این نمایشگر دارای لبه‌های خمیده با زاویه ۸۸ درجه‌ای در هر ۴ طرف گوشی بوده و بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش فاقد هرگونه فریم یا حواشی جانبی خواهد بود.

شیائومی به منظور ساخت یک نمایشگر منحصربه‌فرد از تجهیزات اختصاصی پردازش شیشه خود بهره گرفته است. فرآیند خم کردن شیشه در دمای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد انجام شده و در این میان از ۴ ابزار و بیش از ۱۰ روش پرداخت مختلف و پیچیده استفاده می‌شود.

این هندست با طرح مفهومی اسمارت‌فون Apex شرکت ویوو شباهت بسیار زیادی دارد.این کمپانی چینی نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از الگوی طراحی بدون پورت رونمایی کرد. تنها تفاوت مشهود میان ۲ هندست فوق این است که نمایشگر گوشی‌های Apex دارای لبه‌های خمیده در سمت چپ و راست است؛ در حالی‌که نمایشگر طراحی شده برای گوشی مفهومی جدید شیائومی در لبه‌های فوقانی و تحتانی نیز دارای انحنا است.

همچنین گوشی مفهومی جدید شیائومی مجهز به سومین نسل از فناوری دوربین زیر نمایشگر خواهد بود. با توجه به اینکه نمایشگر بر روی لبه‌های دستگاه نیز کشیده شده است؛ لذا برای استقرار ماژول دوربین پاپ‌آپ هیچ فضایی وجود نخواهد داشت. همچنین این هندست از قابلیت شارژ بی‌سیم، پشتیبانی از eSIM و حسگرهای لمسی حساس به فشار برخوردار خواهد بود. کمپانی ادعا می‌کند که ۴۶ پتنت فنی برای دستگاه‌های مختلف را در اختیار دارد.

آیا طرح مفهومی گوشی بدون پورت شیائومی واقعا کاربردی است؟
تولید این طرح مفهومی توسط شیائومی در آینده‌ای نزدیک چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. در حال حاضر ظاهرا دنیا برای پذیرش گوشی‌های بدون پورت و فاقد مشخصه‌هایی نظیر خشاب سیم‌کارت، کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا، درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و سایر ویژگی‌های مهم سخت‌افزاری فاقد آمادگی لازم است. همچنین نمایشگرهای آبشاری نیز محبوبیت چندانی ندارند. این نمایشگرها بیش از سایر مدل‌ها مستعد بروز شکستگی بوده و از سازگاری مطلوب با محتوا برخوردار نیستند. همچنین صدور فرامین لمسی کاذب و ناخواسته موجب اجرای اقدامات نادرست روی هندست خواهد شد.

شما در خصوص طرح مفهومی جدید شیائومی چه نظری دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *