شیائومی روی فناوری جدیدی کار می‌کند

شیائومی قصد دارد در فناوری جدید دوربین زیر صفحه‌نمایش، دستگاه‌های آینده‌اش را به دوربین‌ سلفی با وضوح بیشتر از ۲۰ مگاپیکسل مجهز کند.
   
به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی در حال آزمایش دوربین جدید زیر صفحه‌نمایش با وضوح درخورتوجه است که با صفحه‌نمایش +FHD ساخت شرکت Huaxing Optoelectronics همراه خواهد بود. پیش‌ازاین، شیائومی میکس ۴ را به‌عنوان اولین گوشی هوشمندش با دوربین زیر صفحه‌نمایش عرضه کرد که وضوح آن ۲۰ مگاپیکسل بود.

بااین‌حال، دستگاه‌های آینده با فناوری جدید دوربین زیر صفحه‌نمایش تعداد پیکسل بسیار متراکم‌تر با وضوح بیشتر از ۲۰ مگاپیکسل خواهند داشت. وضوح افزایش‌یافته با بهبودهایی بیشتر می‌شود که در وضوح تصاویر سلفی ایجاد خواهد شد.

دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش واقعاً مسیر طولانی را طی کرده‌اند؛ اما کیفیت آن‌ها هنوز با دوربین‌های سلفی معمولی مقایسه‌کردنی نیست. شیائومی قصد دارد با فناوری‌های جدیدش اختلاف کیفیت بین دو دوربین مذکور را کاهش دهد. هنوز جزئیاتی درباره‌ی دستگاه‌های آینده‌ی مجهز به این فناوری دردسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد انتشار طلاعات بیشتری باشیم.

فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش شیائومی از آرایش پیکسلی جدید با مدار ویژه‌ای استفاده می‌کند که برای پنهان‌کردن اجزای بیشتر زیر پیکسل‌های فرعی RGB طراحی شده است؛ به‌طوری‌که انتقال نور را بهبود می‌بخشد و نتایج پذیرفتنی‌تری ارائه می‌دهد.

اخیراً مشخص شد که میکس ۵ شیائومی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک تولید آزمایشی خود را آغاز کرده است. درحالی‌که هنوز جزئیات دقیق‌تری درباره‌ی گوشی مذکور دردسترس نیست، انتظار می‌رود که این گوشی نیز مانند مدل قبلی‌اش با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش عرضه شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که حسگر آن وضوح بیشتر از ۲۰ مگاپیکسل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *