صرف نظر احتمالی انویدیا از خرید Arm

بیش از یکسال است که انویدیا خودش را برای خرید Arm از سافت بانک با قیمت ۴۰ میلیارد دلار آماده می‌کند، اما حالا به نظر می‌رسد بخاطر مخالفت‌ها و انتقادات بسیار زیاد، از چنین تصمیمی صرف‌نظر می‌کند.

بلومبرگ در گزارشی توضیح می‌دهد که انویدیا به شرکای خود اعلام کرده که دیگر انتظار ندارد این معامله نهایی شود و در همین حال گفته می‌شود سافت بانک، مالک فعلی Arm در حال آماده شدن برای عرضه عمومی این شرکت است تا با این روش سودآوری کند.

با این حال، هر دو شرکت انویدیا و سافت بانک همچنان به این معامله متعهد خواهند بود و بلومبرگ توضیح می‌دهد که تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. از طرفی دیگر وجود این دسته از اخبار و شایعات تعجب آور نیستند، زیرا تاکنون مخالفت‌های زیادی علیه این خرید اعلام شده است.

مخالفان خرید Arm توسط انویدیا

Arm شاید مهم‌ترین شرکت‌های طراح تراشه‌های سیلیکونی جهان محسوب می‌شود و تاکنون کارهای خود را با سیاست بی‌طرفی انجام داده، یعنی تراشه‌های خود را برای اکثر شرکت‌های سراسر جهان عرضه کرده است. به همین دلیل، اکثر نهادهای نظارتی نگران هستند که با خرید انویدیا، سیاست این شرکت نیز به پایان برسد و فعالیت‌های Arm به نفع این شرکت تغییر کند و مهم‌تر اینکه توسعه فناوری‌های مورد استفاده توسط رقبا متوقف شود.

با وجود تمام این موارد، به نظر می‌رسد انویدیا و سافت بانک به انجام این معامله پایبند هستند. در حالی که یکی از سخنگویان سافت بانک به بلومبرگ اعلام کرده: «ما امیدواریم تا این مذاکرات تایید شود».

سخنگوی انویدیا به این نشریه گفت: «ما همچنان به در نظر گرفتن نظرات بیان شده در آخرین پرونده‌های نظارتی خود ادامه می‌دهیم که بیان می‌کنند این معامله فرصتی برای سرعت بخشیدن به Arm و تقویت رقابت و نوآوری فراهم می‌کند.»

هم اکنون علاوه بر نهادهای نظارتی بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده که انجام این معامله را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای توقف این معامله شکایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *