صعود سه پله‌ای سرعت اینترنت موبایل در ایران

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۱۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است و در مقایسه با ماه گذشته، سرعت موبایل ایران سه پله صعود کرده است.

سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

البته در حالی که تا پیش از این، میانگین سرعت در این وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گرفت، از این پس رتبه‌بندی‌ها بر اساس میانه سرعت است تا سرعت‌هایی را که کاربر احتمالاً تجربه می‌کند، به بهترین شکل منعکس کند. به همین دلیل نمی‌توان آمار سرعت فعلی اینترنت را با آمار قبلی مقایسه کرد.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۰۶ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۸ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۶.۴۲ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۱۶.۶۶ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۰۴.۹۸ مگابیت برثانیه)، قطر (۹۷.۹۰ مگابیت‌برثانیه)، و چین (۹۶.۸۴ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۱۸۴.۶۵ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۱۷۳.۰۹ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۱.۳۷ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۵۸.۱۹ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۱۵۲.۳۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

متوسط سرعت موبایل در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۱۹ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۹۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است و در مقایسه با ماه گذشته، سرعت موبایل ایران سه پله صعود کرده است.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اوکراین،‌ کوزوو و بوسنی و هرزگوین کندتر و از مالزی و تونس سریع‌تر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۸۵ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۲ از میان ۱۸۱ کشور می‌رساند و در مقایسه با ماه گذشته، اینترنت ثابت ایران یک پله صعود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *