عبور تعداد نصب Google Assistant از مرز 500 میلیون

پاورتل/ دستیار صوتی Google Assistant مرز ۵۰۰ میلیون نصب از گوگل پلی را رد کرد.

دستیار صوتی Google Assistant که می‌توان آن را جزء شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌های سراسر دنیا دانست، اکنون به رکورد جدیدی در دانلود و نصب رسیده است که این آمار و ارقام خیره کننده نشان از محبوبیت و عملکرد درست این برنامه دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

به نقل PhoneArena اگر به لیست موجود در فروشگاه گوگل و دستیار صوتی Google Assistant نگاهی بیندازید، یادداشتی در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید: اگر این برنامه را از قبل نصب کرده‌اید، برای استفاده از امکانات دستیار گوگل نیازی به نصب آن نخواهید داشت. از آنجایی که نرم‌افزار دستیار گوگل، تقریبا در تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به خدمات مختلف گوگل یافت می‌شود، این برنامه دیگر نیازی به دانلود و نصب توسط کاربران ندارد.

با این وجود همان‌طور که مشاهده کردید، برنامه اختصاصی گوگل اسیستنت به رکورد فوق‌العاده ۵۰۰ میلیون نصب رسیده است که این آمار در نوع خود عالی به نظر می‌رسد. از سویی دسته دیگری از کاربران iOS، تشخیص داده‌اند Siri کاربردی نیست و اقدام به نصب دستیار صوتی گوگل کرده‌اند. البته تمامی این دانلود و نصب‌های صورت گرفته از طریق اپ استور اپل انجام شده و مرتبط با ۵۰۰ میلیون دانلود فروشگاه گوگل پلی نیست. پیش از این نیز در پاورتل درباره مقایسه عملکرد Google Assistant و Apple Siri برای شما گفتیم.

سایر روش‌های استفاده از Google Assistant

دانلود و نصب این برنامه به کاربران اندرویدی این امکان را می‌دهد تا آن را در لیست نرم‌افزارهای خود داشته باشند. به علاوه برای راه‌اندازی و اجرای این برنامه، لزوما نیازی به ورود از طریق خود برنامه نیست و کاربران می‌توان این کار را بدون استفاده از آیکون این نرم‌افزار نیز انجام دهند. ویژگی Pixel Active Edge به کاربران این امکان را می‌دهد تا با فشار دادن کناره‌های تلفن خود، این دستیار را فعال کنند، اگرچه این قابلیت در Pixel 4a و Pixel 4a 5G و همچنین در Pixel 5 حذف شد. با رسیدن این برنامه به رکورد ۵۰۰ میلیون نصب در فروشگاه گوگل پلی، این برنامه در مسیر رسیدن به یک میلیارد نصب قرار دارد و حتی ممکن است زودتر از آن چه که تصور می‌کنید به آن برسد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از نرم‌افزار Google Assistant استفاده می‌کنید؟ به نظر شما دستیار گوگل عملکرد بهتری ارائه می‌کند یا دستیار اپل؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *