عرضه پردازنده‌های Sapphire Rapids اینتل در آینده‌ای نزدیک

آیا نسل جدید پردازنده های ورک‌استیشن اینتل – پردازنده های Sapphire Rapids – زودتر از زمانی که انتظار داشتیم عرضه می‌شوند؟ به تازگی شرکت اینتل یک تیزر روی توییتر منتشر کرده که خبر از عرضه این پردازنده‌ها در آینده نزدیک می‌دهد.

تیزر جدیدی که شرکت اینتل منتشر کرده نشان می‌دهد که این پردازنده ها به احتمال زیاد زودتر از زمانی که پیش‌تر اعلام شده بود (فوریه ۲۰۲۳) عرضه می‌شوند. در واقع زمانی که پیش از این برای عرضه این پردازنده‌ها انتظار داشتیم، اواخر سه‌ماهه اول تا اوایل سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بود. اما اکنون شرکت اینتل اعلام کرده که تست‌های نهایی روی این پردازنده‌ها در حال انجام هستند و اتفاقاً نتایج آن‌ها هم بسیار مطلوب ارزیابی شده است.

چهارمین نسل از پردازنده های Xeon-WS شرکت اینتل که با نام مستعار Sapphire Rapids هم شناخته می‌شوند تا ۵۶ هسته دارند و توان حرارتی آن‌ها به ۳۵۰ وات نیز می‌رسد. شرکت اینتل برای این پردازنده‌ها یک پلتفرم جدید با نام W790 تدارک دیده که به سوکت جدید LGA 4677 مجهز شده است. این پلتفرم از حافظه‌های جدید DDR5 و همچنین رابط جدید PCIe 5.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

اینطور که گفته شده، پردازنده‌های کلاس W-3400 از این سری تا ۱۱۲ مسیر PCIe و هشت کانال حافظه DDR5-4800 دارند، در حالی که پردازنده‌های کلاس W-2400 به ۶۴ مسیر PCIe و چهار کانال حافظه محدود می‌شوند. در تیزری که اینتل منتشر کرده، یک سیستم دسکتاپ میدتاور را می‌بینیم که به یک مادربرد جدید بر پایه پلتفرم W790 و یک پردازنده Sapphire Rapids مجهز شده است.

پردازنده‌های Sapphire Rapids-WS شرکت اینتل قرار بود پاسخ تیم آبی به پردازنده‌های Threadripper Pro شرکت AMD باشند. اما متأسفانه شرکت اینتل از زمان‌بندی خود عقب ماند و پردازنده‌های ورک‌استیشن این شرکت، دو نسل از تیم قرمز عقب هستند! به هر حال، باید تا آغاز عرضه این پردازنده‌ها صبر کنیم تا ببینیم عملکرد این پردازنده‌ها در مقایسه با رقبا چگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *