عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشخص شد

پاورتل/ وقتی عمر باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا مشخص شد برای شما نوشتیم که این ۵۰۰۰ میلی آمپری پایین تر از انتظار ظاهر شده است. امروز اما عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشخص شد و بهتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا است اما در مجموع چطور؟ شاید خیلی چنگی به دل نزند.

عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا
پیش از هر چیز باید بدانید که این تست باتری روی نسخه اگزینوس ۹۹۰ گلکسی نوت ۲۰ اولترا انجام شده است. این یعنی شانس آن وجود دارد که نسخه اسنپدراگون دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد اما نه خیلی زیاد!

اما نتایج تست Gsmarena به چه صورت است؟


 عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا
گلکسی Note20 Ultra از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری ساعتی برخوردار است که یک کاهش ۵۰۰ میلی آمپر در مقایسه با S20 Ultra برای سخت افزارهای تقریبا مشابه است. در همین حال اس ۲۰ پلاس با نمایشگر کمی کوچکتر از نوت ۲۰ اولترا، از ظرفیتی مشابه پرچمدار دارای S Pen برخوردار است.

یک موضوع مهم درباره نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا اما رفرش ریت متغیر به روزشونده آن است که باید به ماندگاری باتری کمک کند.

در حالت رفرش ریت به روزشونده، اسکریپت مرورگر تست باتری، صفحه را به طور مرتب ۱۲۰ هرتز نگه می داشت، ما معتقدیم که بیشتر به زندگی واقعی شباهت دارد، از آنجا که به احتمال زیاد بیشتر از آنکه خیره در یک صفحه باشید، در حال پیمایش هستید. در مورد تست ویدیو از آنجایی که فیلم ها به نظر می رسد یک نوع معقول از محتوا است که نیازی به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ندارد، رفرش ریت به ۶۰Hz کاهش یافته است.

در این حالت رفرش ریت تطبیق پذیر​​، مدت ۱۱:۳۱ ساعت مرور وب دیده می شود که یک ساعت بیشتر از S20 Ultra و حدود ۴۰ دقیقه طولانی تر از S20 Plus است.

پخش ویدئو اما برابر ۱۳:۰۵ است که نزدیک به عملکرد ۱۲:۵۵ ساعت در گلکسی اس ۲۰ اولترا و ۱۳:۳۰ در گلکسی اس ۲۰ پلاس است، اما خب پرچمداران سری S ویدیوها را در حالت ۱۲۰ هرتز پخش می کردند پس انتظار بیشتری از گلکسی نوت ۲۰ اولترا داشتیم. یک روز تمام منهای ۵ دقیقه (!) هم زمان مکالمه ۳G این دستگاه است.

اما در حالت ۶۰ هرتز چطور؟

سپس ما Note20 Ultra را در رفرش ریت استاندارد خود قرار دادیم (اما برای بررسی تاثیر رفرش ریت، وضوح را در ۱۰۸۰p نگه داشتیم) و امتیازات بالا به دست آمد. در مقایسه با رفرش ریت ۶۰ هرتز اما رزلوشن QHD+ گلکسی اس ۲۰ اولترا شاید امتیازت کمی بهتر باشد اما اینجا ما رزلوشن کمتر داریم. البته از یاد نبرید که باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا ذاتا ۱۰٪ حجم کمتری نسبت به اس ۲۰ اولترا دارد.

رفرش ریت ۶۰ هرتز و رزلوشن QHD+

و در نهایت حالت رفرش ریت ۶۰ هرتز و رزلوشن QHD+ که امتیاز بالا را به دست می آورد و بهتر از حالت رفرش ریت متغییر است. به هر صورت با هر تستی که حساب کنید، عملکرد باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا درخشان نیست اما می تواند قابل قبول توصیف شود.

سرعت شارژ گلکسی نوت ۲۰ اولترا با شارژر ۲۵ وات درون جعبه
اما سرعت شارژ گلکسی نوت ۲۰ اولترا چطور است؟ ما در یک بازه ۳۰ دقیقه ای با آداپتور ۲۵ وات عرضه شده تا ۴۳٪ از باتری را شارژ کردیم. به عنوان مثال برای مقایسه با رقبا باید گفت:

۱- وان پلاس ۸ پرو در مدت مشابه تا ۶۳٪
۲- شیائومی Mi 10 Pro 5G تا ۷۷٪
۳- هواوی P40 Pro تا ۸۰٪
۴- اوپو فایند ایکس ۲ پرو تا ۹۵٪
۵- اکسپریا ۱ مارک ۲ تا ۴۳٪
۶- آیفون ۱۱ پرو تا ۵۰٪
شارژ می شوند. مدت زمان شارژ کامل حدود ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه است که برای اکسپریا ۱ مارک ۲ حدود ۱:۵۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس ۲ ساعت است.

همچنین می توانید Note20 Ultra را به صورت بی سیم شارژ کنید. سامسونگ می گوید از شارژ سریع بی سیم نسخه ۲ با پدهای سازگار پشتیبانی می کند که می تواند ۱۰W یا بیشتر تولید کند. اگر مانند کهکشان های قبلی باشد می تواند تا توان ۱۵ وات شارژ شود. طبق لیست کنسرسیوم شارژ بی سیم، گلکسی نوت ۲۰ Ultra برای پروفایل Power Basic تا ۴.۴ وات تأیید شده است، اما این مورد در مورد کهکشان های قبلی نیز وجود داشت که از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کردند.

قابلیت شارژ وایرلس معکوس با نام PowerShare نیز موجود است، بنابراین می توانید دستگاه های دیگر را از پشت Note20 Ultra شارژ کنید. این باید حداکثر تا توان ۹W کار کند و تنها در صورتی که باتری Note بالای ۳۰٪ باشد.

نظر شما درباره عملکرد باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *