فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای گوگل به صورت پیشفرض خواهد شد

سخت افزار/ امنیت یکی از ملاک‌های مهم در دنیای مجازی است. این امنیت می‌تواند به صورت پسورد باشد یا امنیت مالی و جانی اما تمام این موارد در صورت وجود یک لایه امنیتی دیگر می‌تواند عملکرد کاملی داشته باشد و از این لحاظ نگرانی از بابت از بین رفتن اطلاعات خود نداشته باشید. فعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل به گفته این کمپانی به زودی به صورت پیشفرض خواهد شد و کاربران باید حتما این مورد را فعال کنند.

پاورتل یک پسورد قدرتمند یک راه بسیار عالی برای دور نگه داشتن هکرها برای تلاش به ورود به اکانت شما می‌باشد. با این وجود هنوز هم شانس برای نفود به اکانت شما توسط هکرها وجود دارد. به همین دلیل است که وجود یک لایه امنیتی که به صورت دقیقه‌ای زمان آن عوض شود، اطمینان خاطر شما را بیشتر خواهد کرد.

شرکت‌های زیادی مثل گوگل این مورد را به صورت یک گزینه اختیاری در دسترس کاربران خود قرار داده‌اند اما ظاهرا این کمپانی قصد دارد فعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل را برای تمام کاربران خود به صورت پیشفرض فعال کند. بر اساس گفته‌های گوگل، این مورد به زودی برای تمام کاربران استفاده کننده از سرویس‌های این شرکت فعال خواهد شد و استثنایی در خصوص کاربران جدید و قدیم وجود نخواهد بود.

برای فعال کردن این گزینه باید از طریق تنظیمات گوگل وارد بخش Security شوید و سپس بعد از آن با وارد کردن شماره تلفن خود، تایید دو مرحله‌ای را برای آن فعال کنید. در کنار این مورد می‌توانید از روش‌های دیگری مثل کد‌های آماده شده توسط گوگل نیز استفاده کنید. این حرکت از سمت گوگل بسیار امیدوار کننده است و به احتمال بسیار بالا دیگر شاهد هک شدن اکانت‌های گوگل نباشیم. بسیاری از کاربران بدون به یاد داشتن این موضوع، رمز عبور ساده‌ای برای خود پاورتل می‌کنند و همین مورد باعث می‌شود تا در آینده در صورت داشتن اطلاعات مهم، اکانت آن‌ها مورد حمله هکرها قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *