فیسبوک خود را برای دفاع در مقابل اینستاگرام و واتس اپ آماده می‌کند

پاورتل/ فیسبوک تحت فشارهای شدیدی قرار دارد و به نظر می‌رسد خود را برای شرایط بدتری آماده می‌کند. اخیرا سندی از دفاعیه فیسبوک در صورت صدور دستوری مبنی بر جدایی واتساپ و اینستاگرام افشا شده است.

طبق سندی که در اختیار وال استریت ژورنال قرار گرفته، این شبکه اجتماعی استدلال می‌کند که این جداسازی با توجه به اقدامات قبلی مقامات، شدنی نیست. بر اساس اطلاعات فاش شده، فیسبوک ادعا می‌کند که تصاحب اینستاگرام و واتساپ بدون هیچ‌گونه مشکل و اعتراضی از بررسی موشکافانه FTC عبور کرده است.

با توجه به این موارد، این شبکه اجتماعی برای ادغام این پروژه‌ها درون عملیات‌های خود هزینه زیادی کرده است. این غول دنیای فناوری ادعا کرده که هرگونه جداسازی نیازمند میلیاردها دلار هزینه خواهد بود و همچنین به سیستم‌های جداگانه‌ای برای اجرا نیاز خواهند داشت که نتیجه آن کاهش امنیت و همچنین آسیب به تجربه کاربری خواهد بود.

فیسبوک درباره این سند اظهارنظری نکرده، با این حال در گذشته اعلام کرده بود که بجای جداسازی این سرویس‌ها، به قوانین و بررسی بیشتری نیاز دارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین دفاعیه‌ای موفق ظاهر شود. یکی از اساتید دانشگاه «کلمبیا» به نام «تیم وو» که در حوزه سیاست‌گذاری فناوری فعالیت دارد، به این موضوع اشاره می‌کند که تاییدیه قبلی FTC می‌تواند ضعیف باشد.

به اعتقاد وو، این احتمال وجود دارد که FTC درباره امکان ضربه به رقبا به وسیله خرید اینستاگرام و واتساپ فکر نکرده باشد. علاوه بر این، سختی این جدایی تاثیری در تصمیم‌گیری نخواهد داشت و شاید قانونگذاران توجهی به این موضوعی نداشته باشند.

شاید فیسبوک در آینده مجبور به ارائه دفاعیه شود، چرا که شایعات به آماده‌سازی یک دادخواست ضدانحصار علیه این شبکه اجتماعی از سوی FTC تا پیش از پایان سال جاری میلادی اشاره می‌کنند. این احتمال وجود دارد که مجلس نیز نتایج تحقیقات ضدانحصار خود را اواخر همین ماه منتشر کند که احتمالا چندان به نفع این کمپانی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *