فیس بوک رقیب کلاب هاوس می‌شود

پاورتل/ شنیده‌اید می‌گویند حالا ما یه حرکتی زدیم شما نمی‌خواد دائما تکرارش کنی! به‌صورت کلی هفته‌ای نیست که خبر معرفی رقیب کلاب هاوس از سوی شرکت‌های مطرح فناوری را نشنویم؛ فکر کنم فقط مدیاتک مانده تا به این روند بپیونند که اگر در هفته‌های آینده نیز خبر آن را شنیدید، جای هیچ‌گونه تعجبی نخواهد بود؛ بگذریم. فیس بوک در هفته جای رقیب Clubhouse را با نام Live Audio Rooms به همراه سرویس پادکست جدید خود، که پیش‌تر جزئیاتی از آن بیان شده بود، در ایالات متحده منتشر کرد.

فیس بوک Live Audio Rooms
برای شروع، Live Audio Rooms فقط برای برخی از شخصیت‌های عمومی و گروه‌های خاص در دسترس می‌باشد و تنها از طریق برنامه Facebook iOS میزبانی می‌شود، اما هم کاربران iOS و هم Android می‌توانند به یکی از اتاق‌ها بپیوندند و این ویژگی از حداکثر ۵۰ شرکت‌کننده سخنران و تعداد نامحدود شنونده پشتیبانی می‌کند.

به گزارش macrumors، در حالی‌که کلاب هاوس تعداد کاربران فراوانی دارد، اما تعداد افرادی که می‌توانند وارد یک اتاق شوند را محدود می‌کند، بنابراین نمونه فیس بوک حداقل در این زمینه بسیار کاربردی‌تر است. کاربران فیس بوک همچنین می‌توانند برای پیوستن به مکالمه، گزینه “بلند کردن دست” را بزنند و از واکنش کاربران به‌صورت ایموجی‌هایی در کنار آواتار آنها، برای عکس العمل به گفته‌های خود استفاده کنند.

علاوه بر این، Live Audio Rooms قرار است ویژگی‌های بیشتری را به‌مرور زمان دریافت کند که کلاب هاوس در حال حاضر فاقد آنها می‌باشد، از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به اعلان پیوستن دوستان به یک اتاق مخصوص و زیرنویس زنده اشاره کرد.

 فیس بوک Live Audio Rooms
کاربران همچنین می‌توانند Live Audio Rooms را در گروه‌های فیس بوکی کشف کرده و به آنها بپیوندند. در این گروه‌ها، سرپرستان می‌توانند کنترل کنند که ناظران، اعضای گروه یا سایر سرپرستان بتوانند اتاق صوتی زنده جدید ایجاد کنند. در همین حال، در گروه‌های عمومی، اعضا و بازدید کنندگان متفرقه می‌توانند به محتوای در حال بحث داخل گروه، گوش دهند، اما در گروه‌های خصوصی، فقط اعضای عضو شده در آن چنین توانایی‌ای خواهند داشت.

میزبانان Live Audio Room همچنین می‌توانند یک سازمان غیرانتفاعی یا جمع آوری کمک مالی را برای پشتیبانی در هنگام مکالمه خود پاورتل کرده و شنوندگان و سخنرانان نیز می‌توانند مستقیماً کمک‌های مالی خود را به این مؤسسه مشخص شده اهدا کنند.

در میان چهره‌های عمومی شاخص در ایالات متحده که برای اولین بار به Live Audio Room دسترسی دارند، هنرمند موسیقی TOKiMONSTA، مهاجم فوتبال Russell Wilson، شخصیت شناخته شده در اینترنت Omareloff و کارآفرین Amanda Nguyen به چشم می‌خورد. مکالمات گروهی اولیه همچنین با موضوعات مختلفی از رقص و انواع غذاها گرفته تا مدیتیشن برگزار می‌شود.

در نهایت دیدگاه شما راجع به فیس بوک Live Audio Rooms چیست؟ با توجه به سابقه ضعیف این شرکت در حفظ حریم خصوصی کاربران، آیا تمایلی به نصب این برنامه و استفاده از آن با خطر ریسک جمع آوری صدا و اطلاعات خود دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *