قابلیت جدید واتساپ در راه است

کلیک/ طبق گفته یکی از افشاگران، به زودی قابلیت جدید واتساپ به نام  Linked Devices منتشر می‌شود و کاربران می توانند به‌صورت همزمان از یک حساب کاربری واتساپ روی چهار دستگاه استفاده کنند. 

برخلاف بسیاری از پیام‌رسان‌ها، نمی توان اپلیکیشن واتساپ را روی چند گوشی نصب کرد. در واقع هر اکانتی که با یک شماره تماس ساخته می‌شود، تنها روی یک گوشی فعال می‌شود. اواخر سال گذشته واتساپ اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی چندگانه از دستگاه‌های مختلف را به اپلیکیشن خود اضافه کند. بر اساس گزارش WABetaInfo، به نظر می‌رسد که این قابلیت به‌زودی برای سیستم‌عامل‌های مختلف فعال شود. 

یکی از افشاکنندگان، گفته است که نسخه بتا این قابلیت به‌زودی منتشر می‌شود اما تاریخ دقیقی مشخص نکرده است. همچنین اعلام کرده است که با انتشار این قابلیت می توان از یک حساب کاربری واتساپ به‌صورت همزمان در چهار دستگاه استفاده کرد. این قابلیت «دستگاه‌های متصل» یا Linked Devices نام دارد و کاربران را قادر می‌سازد تا از مرورگر، کامپیوتر یا پورتال فیس بوک خود پیام ارسال یا دریافت کنند.

وقتی این قابلیت در واتساپ منتشر شود، کاربران می‌توانند در تنظیمات واتساپ خود و در بخش Linked Devices نام دستگاه‌های متصل به حساب کاربری واتساپ خود را مشاهده کنند. همچنین می‌توانند از این لیست دسترسی هر یک از دستگاه‌ها را غیرفعال کنند. 

در اخبار قبلی مشخص نشده بود که آیا فعال بودن واتساپ در دستگاه‌های دیگر وابسته به دستگاه اولیه و دسترسی آن به اینترنت است یا خیر. اما اکنون مشخص شده است که هر یک از این چهار دستگاه می توانند به صورت مستقل فعال باشند و به یکدیگر وابسته نیستند. برای مثال اکنون برای اینکه بتوانید از نسخه تحت وب واتساپ استفاده کنید، گوشی تان باید به اینترنت متصل باشد. اما این شرایط برای قابلیت جدید واتساپ درآینده وجود نخواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *