قابلیت نمادین ویندوز در آپدیت جدید غیرفعال می‌شود

مایکروسافت بین دکمه‌ی هوش مصنوعی کوپایلت در تسکبار و یکی از قابلیت‌های قدیمی، کوپایلت را انتخاب کرد.
 
با اضافه‌شدن دکمه‌ی هوش مصنوعی کوپایلت به نوار ابزار (تسکبار) ویندوز ۱۱، مایکروسافت تصمیم گرفته است یکی از قابلیت‌های نمادین ویندوز را حذف کند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، پس از آپدیت جدید ویندوز ۱۱، قابلیت نمایش دسکتاپ هنگام کلیک در سمت راست نواروظیفه، غیرفعال خواهد شد.

مایکروسافت می‌گوید که پس از نصب بیلد ۲۲۶۲۱٫۳۱۵۵ و بیلد ۲۲۶۳۱٫۳۱۵۵ مربوط به دو نسخه‌ی ۲۲H2 و ۲۳H2، علاوه‌بر خاموش‌شدن قابلیت نمایش دسکتاپ، بهبودهای امنیتی مختلفی در ویندوز ۱۱ اعمال خواهند شد.

پس از نصب این دو بیلد در نسخه‌ی ۲۲H2، مشکلاتی مانند کندشدن صدای گوینده‌ی اعلان‌ها و اجرانشدن صحیح فایل اکسپلورر ویندوز پس از خاموش‌شدن یا راه‌اندازی کامپیوتر متصل به کنترلر رفع می‌شوند. علاوه‌بر‌این، دانلود متادیتای ویندوز از‌طریق پروتکل HTTPS امن‌تر انجام خواهد گرفت.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، برای استفاده از قابلیت نمایش دسکتاپ پس از نصب به‌روزرسانی، می‌توانید ماوس را روی گوشه‌ی سمت راست نواروظیفه ببرید تا پیش‌نمایش کوچکی از دسکتاپ برای شما نشان داده شود و بتوانید با کلیک روی آن، دسکتاپ را بینید.

علاوه‌بر این راه‌حل، استفاده از دکمه‌های میان‌بر Windows+D یا کلیک‌راست روی نوار‌وظیفه و انتخاب یکی از دو گزینه‌ی Show Desktop یا Taskbar Settings (پس از انتخاب این گزینه باید وارد قسمت Notification Area شوید و سپس روی Show Desktop کلیک کنید) یا مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی Personalization و سپس کلیک روی عبارت Taskbar ازجمله پیشنهادهای مایکروسافت برای نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۱ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *