قطع دوباره ظرفیت بین‌الملل شرکت زیرساخت اینترنت را کند کر‌د

شرکت ارتباطات زیرساخت از قطع ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌‌الملل این شرکت خبر داد.
   
مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌‌الملل این شرکت قطع شده است. در این اطلاعیه، دلیل قطعی پیش‌آمده قطعی ۲ مسیر فیبر نوری در گرجستان از ساعت ۱۴:۳۰ عنوان شده است؛ البته با پیگیری‌های این مرکز اختلال مذکور تا ساعاتی دیگر رفع خواهد شد.

این قطعی در حالی اتفاق افتاد که ۲۲ دی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، اعلام کرده بود که ۴۳۰ گیگ از پهنای باند اینترنت که به‌دلیل قطع فیبرنوری حدود ۲ ماه از دسترس خارج شده بود، دوباره دردسترس قرار گرفته است. زارع‌پور گفته بود: «حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به‌سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد.»

وزیر ارتباطات تأکید کرد: «این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را ۷ درصد کاهش داد؛ اما حالا خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.»

به‌گفته‌ی او، با‌‌توجه‌‌‌به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر‌بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری برای تأمین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستورکار قرار گرفته است و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تأمین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

در ۲ ماه گذشته، در چند نوبت به‌دلیل قطع فیبر دریایی، مقداری از ظرفیت اینترنت بین‌الملل از دست رفت و تعمیر آن نیز به‌دلیل جغرافیای محیط کمی به‌طول انجامید. آن زمان معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: «به‌دلیل قطع کلاس دوم فیبر نوری درمحدوده‌ی دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده؛ اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تأمین است.»

هفته‌ی بعدی این قطعی نیز ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل با قطعی مواجه شد که درنهایت بعد از پیگیری‌های لازم این قطعی نیز از بین رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *