لطفاً به این ۵ مورد از تنظیمات آیفون دست نزنید

خیلی از کاربران اپل برای اینکه موبالیشان را در حالت دلخواه خودشان قرار دهند، وارد تنظیمات آیفون شده و شروع به تغییر و دستکاری می‌کنند؛ اما لطفاً این ۵ مورد را تغییر ندهید.

برنامه Setting آی او اس مملو از تنظیمات زیادی است که به اصلاح آماده‌اند تا سیخشان دهیم؛ خیلی از افراد هستند که کارشان سیخ دادن تنظیمات آیفون و دیگر گوشی‌های تلفن همراه بوده که طبق تجریبات آنان بهتر است به تنظیماتی که در ادامه خواهیم گفت دست نزنید و بذارید همانطور که هستند باقی بمانند. با پاورتل همراه باشید.

همانطور که گفته شد یک سری تظیمات آیفون وجود دارد که بهتر است به آن دست نزنیم بگذاریم همانطور که هستند باقی بماند، زیرا تجربه ثابت کرده تغییر دادن آن‌ها ممکن است در آینده باعث ایجاد مشکلات بزرگی شود. منظور از مشکلات بزرگ این نیست که گوشی در دستتان منفجر شود یا کلاً از کار بیفتد، خیر! منظور این بوده که به مرور زمان مشکلاتی مانند کندی یا ضعیف شدن باتری به سراغ آیفون خواهد آمد که واقعاً از آزاردهنده‌ترین مشکلات تلفن‌های همراه به شمار می‌روند.

تنظیمات تاریخ و زمان
اینکه در تنظیمات آیفون بخواهیم تاریخ و زمان را دستخوش تغییر کنیم، یکی از سریع‌تر روش‌ها برای ایجاد مشکل اتصال نشدن به وب سایت‌ها است؛ آزاردهنده‌ترین قسمت ماجرا این است که هیچ پیام یا اعلانی از اینکه مشکلاتان چه بوده دریافت نخواهید کرد!

 Settings > General > Date & Time

تنظیمات روشنایی صفحه / AUTO-BRIGHTNESS
به دو دلیل مهم اصلاً نباید به این تنظیمات دست بزنید. اولاً، در اسمش مشخص است که چرا نباید آن را دستخوش تغییر قرار دهیم؛ خودش به صورت خودکار روشنایی صفحه را کنترل می‌کند. بدین معنی که خودش به صورت هوشمند اگر شما در یک اتاق تاریک قرار داشته باشید، نور صفحه نمایش را کم خواهد کرد و اگر در یک روز آفتابی در حال استفاده از گوشی خود باشید، نور صفحه نمایش را زیاد خواهد کرد تا در دیدن آن به مشکلی بر نخورید.

دلیل دوم این بوده که نگه داشتن تنظیمات روشنایی صفحه روی حالت خودکار یکی از بهترین روش‌ها در صرفه جویی مصرف باتری است. کسانی که همیشه روشنایی صفحه را روی صد قرار می‌دهند باتری گوشی آن‌ها آسیب می‌بیند. همچنین این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر روشنایی صفحه همیشه روی صد قرار داشته باشد، در دراز مدت باعث آسیب دیدن به صفحه نمایش نیز می‌شود.

 Settings > Accessibility > Display & Text Size > Auto-Brightness

ارسال اس ام اس / SEND AS SMS
کسانی که کاربران اپل هستند می‌دانند که بین SMS و iMessages تفاوت وجود دارد. اپل سال‌ها پیش بین این دو یک مرز قرار داد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که مردم هنوز از آن استفاده می‌کنند و بهتر است هر از چند گاهی پیامکی را به عنوان SMS ارسال کنید.

Settings > Messages > Send as SMS

شماره من / MY NUMBER
تنها در صورتی که اطلاعات این تنظیمات آیفون اشتباه است، آن را تغییر دهید. طبق تجربیات، خرابکاری با این تنظیمات باعث ایجاد مشکلات در فعال سازی iMessage می‌شود.

Settings > Phone > My Number

تنظیمات دیتا / CELLULAR DATA NETWORK
خواهشاً این تنظیمات آیفون را دست نخورده باقی بگذارید و تنها در صورتی آن را تغییر دهید که یک تکنسین فنی و حرفه‌ای به شما توصیه کرده باشد.

اگر به تنظیمات دست نزنید و همه چی به هم ریخت، خوشبختانه یک لینک Reset Settings در پایین صفحه نمایش قرار دارد که همه چیز را به حالت اولیه باز می‌گرداند.

Settings > Cellular > Cellular Data Network

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *