لیست نهایی گوشی‌های سامسونگ که به اندروید ۱۳ آپدیت می‌شوند

فهرست نهایی گوشی های سامسونگ که آپدیت اندروید ۱۳ را دریافت خواهند کرد، منتشر شد. این به‌روزرسانی همراه با رابط کاربری ۵.۰ One UI عرضه می‌شود.
 
در ماه آگوست ۲۰۲۲، گوگل از اندروید ۱۳ به عنوان آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود برای مصرف‌کنندگان و برندهای سراسر جهان رونمایی کرد و انتشار آن با گوشی‌های هوشمند سری پیکسل آغاز شد. این به‌روزرسانی نسبتا جزئی در مقایسه با اندروید ۱۲، شامل چند ویژگی جدید از جمله امکان کنترل‌ بهبودیافته حریم خصوصی و یک گزینه مجوز جدید برای دستگاه‌های وای فای مجاور است. در این نسخه هم‌چنین دریافت مجوز کاربر برای ارسال اعلان هر برنامه ضروری است.

علاوه بر این تغییرات، ترفندهای ظریفی نیز در چندین بخش از رابطه کاربری ارائه شده و پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث برای استفاده از زبان طراحی Material You فراهم شده است. پس از عرضه اندروید ۱۳ توسط گوگل برای گوشی‌های پیکسل خود، چندین برند دیگر نیز به تدریج آپدیت سیستم عامل اندروید ۱۳ را برای دستگاه‌های واجد شرایط خود آغاز کردند.

سامسونگ در حال حاضر انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۳ را برای چندین سری از گوشی‌های خود آغاز کرده و این شرکت آپدیت مذکور را به همراه نسخه ۵.۰ رابط کاربری One UI منتشر می‌کند. گوشی هایی از برند سامسونگ که تا به این لحظه به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را دریافت کرده‌اند، شامل گلکسی S22، مجموعه گلکسی S21 و سری S20 هستند. در اوایل ماه نوامبر، سامسونگ انتشار اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های هوشمند سری نوت ۲۰ نیز آغاز کرد.

فهرست گوشی ها و دیگر دستگاه های سامسونگ که آپدیت اندروید ۱۳ را دریافت خواهند کرد

سامسونگ علاوه بر دستگاه‌های سری گلکسی اس، فرآیند عرضه اندروید ۱۳ را برای جدیدترین سری از گوشی‌های تاشو خود، یعنی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ آغاز کرده است. در حال حاضر در این دو مدل، اندروید ۱۳ برای کاربرانی که پیشتر نسخه بتا را نصب کرده بودند، در دسترس قرار گرفته است. با این حال، طی چند روز آینده، این به‌روزرسانی برای طیف گسترده‌‌تری از کاربران گلکسی زد فولد و زد فلیپ عرضه ارائه خواهد شد.

سامسونگ هم‌چنین تایید کرده که اندروید ۱۳ برای گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نیز تا قبل از پایان ماه نوامبر عرضه خواهد شد. سایر دستگاه های سامسونگ که آپدیت اندروید ۱۳ را در ماه نوامبر دریافتند می‌کنند عبارتند از:

گلکسی تب S8
گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 اولترا
گلکسی تب S7
گلکسی تب S7 پلاس
گلکسی کوانتوم ۳
گلکسی A53 5G
گلکسی A33 5G
گلکسی A73 5G
گلکسی ایکس‌کاور ۶ پرو
هم‌چنین انتظار می‌رود این شرکت در ماه دسامبر نیز آپدیت اندروید ۱۳ را برای مجموعه‌‌ای دیگر از دستگاه‌های خود منتشر کند که مدل‌های زیر را شامل می‌شوند:

گلکسی زد فولد ۲
گلکسی زد فلیپ ۵G
گلکسی S21 FE
گلمسی S20 FE
گلکسی تب S7 FE
گلکسی تب S7 FE 5G
گلکسی تب S6 لایت
گلکسی S10 لایت
گلکسی نوت ۱۰ لایت
گلکسی A52s 5G
گلکسی A52 5G
گلکسی A32
گلکسی A42 5G
گلکسی A32
گلکسی A71
گلکسی A71 5G
گلکسی A Quantum
گلکسی A Quantum2
گلکسی Jump
گلکسی Jump 2

عرضه اندروید ۱۳ تا آوریل ۲۰۲۳ ادامه دارد

روند به‌روزرسانی اندروید ۱۳ تا آوریل ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و چندین گوشی هوشمند میان‌رده و رده پایین ظرف چند ماه اول سال آینده میلادی این نسخه را دریافت می‌کنند. بدین ترتیب، در ماه ژانویه، تعدادی از گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A، از جمله گلکسی A13، گلکسی A72، گلکسی A52، گلکسی A32، گلکسی A32 5G، گلکسی M33 5G، گلکسی M53 5G، گلکسی M62، گلکسی M52 5G و گلکسی M15 از آپدیت جدید بهره‌‌مند خواهند شد.

در ماه فوریه، دیگر گوشی‌های واجد شرایط آپدیت اندروید ۱۳ شامل گلکسی A23، گلکسی A12، گلکسی A22، گلکسی تب اکتیو ۴ پرو، گلکسی M13، گلکسی M22، گلکسی M23 5G و گلکسی M32  خواهند بود. تا ماه مارس ۲۰۲۳، سامسونگ انتشار اندروید ۱۳ را گسترش خواهد داد تا دستگاه‌های بیشتری را در بر بگیرد. در حال حاضر گوشی‌هایی که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۳ به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را دریافت کنند، عبارتند از گلکسی A04s، گلکسی A03s، گلکسی A03 و گلکسی A13 LTE و تنها گوشی هوشمندی که اندروید ۱۳ را در ماه آوریل ۲۰۲۳ دریافت خواهد کرد، مدل پایه سامسونگ به نام گلکسی A04 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *