لیست پردازنده‌های Xeon E Rocket Lake افشا شد

مجله سخت افزار/ لیست احتمالی پردازنده های سری Xeon E Rocket Lake برای سرورهای تک سوکت (۱S) توسط یکی از افشاگران مشهور منتشر شد. این چیپ‌ها تا ۸ هسته پردازشی و گرافیک Xe LP (مدل‌های منتخب) را در اختیار خواهند داشت و جزئی از پلتفرم Tatlow برای سرورهای پایین رده خواهند بود.

اینتل لاین آپ Xeon E خود را از فصل دوم ۲۰۱۹ زمانی که سری Xeon E 2200 بر پایه معماری Coffee Lake منتشر کرد به روز نکرده و احتمالا دلیل آن برتری کم Comet Lake بوده است. برای مقایسه سری Xeon E 2300 جدید از معماری Cypress Cove، گرافیک مجتمع بر پایه معماری Xe LP، پشتیبانی از AVX 512، تا ۲۰ خط PCI Express Gen 4.0 و حافظه DDR4 3200 را به همراه دارند. چنین پردازنده‌هایی مشخصا عملکرد بالاتر، خط‌های PCIe سریع‌تر و قابلیت‌های رسانه‌ای بیشتری را در مقایسه با سری Xeon E 2200 ارائه می‌دهند.

لیست پردازنده‌های Xeon E Rocket Lake توسط افشاگر سخت افزاری momomo_us منتشر شده و شامل ۱۰ مدل با توان حرارتی ۶۵، ۸۰ و ۹۵ وات می‌شود که با مادربردهای LGA 1200 طراحی شده برای پلتفرم Tatlow سازگار هستند. در نظر داشته باشید که لیست غیر رسمی بوده و فعلا نمی‌توانیم صحت آن را تایید کنیم. همچنین پلتفرم Intel Tatlow احتمالا تنها چند هفته با معرفی رسمی فاصله دارد و مشخصات افشا شده معمولا در این زمان صحیح هستند.

لیست پردازنده های Xeon E Rocket Lake

خانواده Xeon E 2300 شامل سه مدل ۸ هسته‌ای، سه مدل ۶ هسته‌ای و چهار مدل ۴ هسته‌ای می‌باشد. لازم به ذکر است که نمونه‌های ۸ و ۶ هسته‌ای سرعت کلاک متوسطی را در مقایسه با چیپ‌های Xeon W 1300 در اختیار دارند که البته منطقیست زیرا تیم آبی با هدف خنک کنندگی ضعیف سرورهای پایین رده و برای طول عمر بیشتر و قابل اطمینان بودن آنها در تمام محیط‌ها پردازنده‌های مذکور را عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *