ماجرای ارسال پیامک چینی به مشترکان اپراتورهای تلفن همراه چیست؟

پاورتل/ آیا جدیدا شما نیز پیامک چینی با متن «لبخند قشنگت را اقساطی بساز» دریافت کرده‌اید؟ یکی از مسئولان اپراتور همراه اول در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است.

اگر شما نیز به تازگی پیامک چینی عجیبی با تنها یک جمله فارسی دریافت کرده‌اید، شما تنها نیستید ظاهرا برخی مشترکان تلفن همراه اپراتور همراه اول این پیام را دریافت کرده‌اند.

آیا اپراتورهای ایرانی با شرکت‌های چینی همکاری می‌کنند؟
در پی انتشار خبر دریافت پیامک چینی، بسیاری از مشتریان همراه اول شروع به گمانه‌زنی دراین‌باره کردند. عده‌ای بر این باورند که احتمال همکاری اپراتورهای ایرانی با شرکت‌های چینی وجود دارد. این عده به امضاء سند ۲۵ ساله بین دو کشور اشاره کرده و قضیه را به این سند ارتباط می‌دهند.

واقعیت ماجرای پیامک چینی از چه قرار است؟
از حدس و گمان‌ها که بگذریم، یک مسئول در اپراتور همراه اول در پاسخ به این سوال گفته است که این پیامک صرفا برای مشترکان همراه اول فرستاده نشده بود. او در ادامه توضیح داد: «برخی مشترکان سایر اپراتورها نیز این متن را دریافت کرده‌اند. ما ۶ عدد CP داریم که پیامک انبوه می‌فرستند، سرشماره پیامکی ۱۰۰۰ که با آن پیامک چینی ارسال شده، در اختیار سامانه رهیاب است.»

علت اصلی معلوم شد

به مدیر روابط عمومی اپراتور همراه اول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه رهیاب به دلیل خطای سیستمی تغییر زبان داده و این پیام نامفهوم با حروف الفبای چینی را برای تعدادی از مشترکان در یک روز خاص فرستاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *