محموله کارت گرافیک دزدیده شده سر از ویتنام در آورد!

در آبان ماه امسال ما خبری منتشر کردیم در خصوص دزدیده شدن محموله‌ای از کارت‌های گرافیک سری EVGA GeForce RTX 30، حالا مشخص شده است که این محموله سر از ویتنام در آورده است. این محموله در ماه آبان از یک کامیون در مسیر سانفرانسیسکو به کالیفرنیای جنوبی به سرقت رفته است. شرکت ضرر دیده اذعان کرد که کارت‌ گرافیک هایی با رنج قیمتی ۳۳۰ دلار تا ۱۹۶۰ دلار دزدیده شده‌اند.

کاربران اکنون گزارش می‌دهند که یک خرده فروشی ویتنامی ظاهرا دارد تعداد زیادی از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 را می‌فروشد. این کارت‌ها با یک ماه گارانتی محدود و با قیمت نسبتا خوبی بفروش می‌رسند. شرایط فروش اینچنینی معمولا برای کارت‌هایی که از طریق روش‌های غیر رسمی به ویتنام وارد شده‌اند مطابقت دارد.

یکی از کاربران محلی گزارش داد که پس از خرید دو کارت گرافیک RTX 3080 Ti و بررسی شماره سریال آن در وب‌سایت EVGA تایید کرد که کارت از محموله دزدیده شده است. این پاسخی است که او از سایت EVGA دریافت کرده است:

“در ۲۹ اکتبر، کارت‌های گرافیک سری EVGA GeForce RTX-30 در حین حمل‌ونقل به سرقت رفته‌اند. شماره سریالی که شما می‌خواهید برای مشاهده وضعیت گارانتی کالا بررسی کنید، نشان می‌دهد که از محموله سرقتی است.”


این واقعا یک وضعیت عجیب است و با توجه به اینکه فروشنده این کارت‌های دزدیده شده یک خرده فروشی کوچک محلی نیست وضعیت انتقال غیرقانونی این کارت‌ها نامشخص است. افرادی که این کارت گرافیک‌ها را خریداری می‌کنند نیز در وضعیت بدی قرار دارند به دلیل اینکه کارت‌ها گارانتی شرکت سازنده را ندارند و مشخص نیست که قبلا چه استفاده‌ای از آن‌ها صورت گرفته است. اگرچه این افراد می‌توانند این کارت‌ها را به EVGA برگردانند اما احتمالا این کار را نخواهند کرد و دلیل‌اش هزینه‌های زیاد ارسال کالا برای آن‌ها و همچنین ریسک از دست دادن پول و کارت گرافیک خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *