مخالف مشهور بیت‌کوین در بانک حامی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرد!

ارزدیجیتال/ شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، تحت رهبری وارن بافت(پنجمین فرد ثروتمند دنیا)، ۵۰۰ میلیون دلار در بانک دیجیتال نوبانک (Nubank) سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که بافت همواره به‌ یکی از منتقدان ارزهای دیجیتال مشهور بوده است.

شرکت والد نوبانک (Nubank)، بانک دیجیتال حامی بیت کوین در برزیل، روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

این سرمایه‌گذاری بخشی از دور جذب سرمایه نوبت هفتم نوبانک است که در ماه ژانویه آغاز شد. این بانک آمریکا جنوبی گفت که ۲۵۰ میلیون دلار هم از دیگر سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده است.

نوبانک که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده، می‌گوید که ۴۰ میلیون مشتری دارد و از نظر تعداد مشتری بزرگ‌ترین بانک دیجیتال در جهان است.

براساس اطلاعیه این بانک، با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، نوبانک به «ارزشمندترین بانک دیجیتال در جهان و یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی در آمریکای لاتین» تبدیل شده است.

خبرگزاری رویترز که این خبر را منتشر کرده، خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاری‌های جدید ارزش نوبانک را به ۳۰ میلیارد دلار رساند که فقط مقداری کمتر از بانکو سانتاندر (Banco Santander Brasil SA) سومین بانک بزرگ برزیل است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که این بانک در حال برنامه‌ریزی است تا سهام خود را در سال جاری میلادی در بازارهای سهام آمریکا عرضه کند.

نوبانک که طرفدار بیت کوین است، پس از خرید شرکت کارگزاری ایزینوست (Easyynvest) که یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین دارد، بارها اعلام کرده که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

نوبانک در ماه مه مجوز خرید شرکت ایزینوست را از بانک مرکزی برزیل دریافت کرد. این بانک هفته گذشته نام تجاری ایزینوست را به ایزینوست بای نوبانک (Easynvest by Nubank) تغییر داد.

صندوق قابل‌معامله در بورس ایزینوست با نماد QBTC11 توسط شرکت کیو آر اَست منیجمنت (QR Asset Management) مدیریت می‌شود. این صندوق اولین ETF بیت کوین بود که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل (CVM) تأیید شد.

این صندوق در بورس اوراق بهادار B۳ معامله می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سهام در آمریکای لاتین و دومین بورس قدیمی در برزیل است.

نوبانک روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد از سرمایه‌های جذب‌شده برای تأمین بودجه توسعه بین‌المللی خود به مکزیک و کلمبیا، راه‌اندازی محصولات و خدمات جدید و استخدام کارمندان بیشتر استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *