مدیران فیسبوک، گوگل، توییتر و ردیت به کنگره آمریکا احضار شدند

کمیته منتخب کنگره آمریکا که در حال تحقیق درباره موضوع ۶ ژانویه به کنگره است، نمایندگان فیسبوک، گوگل، توییتر و ردیت را احضار کرده است تا توضیحات خود را ارائه کنند.

«بنی تامسون» رئیس کمیته توضیح می‌دهد:

دو سوال کلیدی کمیته منتخب این است که، گسترش اطلاعات نادرست و افراط گرایی شدید، چگونه باعث حمله خشونت‌آمیز به دموکراسی ما شد و شرکت‌های رسانه اجتماعی چه اقداماتی را انجام داده‌اند تا مانع از تبدیل شدن پلتفرم‌ها خود به بستری برای افراط‌گرایی مردم شوند.
او ادامه می‌دهد:

بسیار ناامیدکننده است که پس از ماه‌ها تعامل، همچنان اسناد و اطلاعت لازم برای پاسخ به این سوالات اساسی را نداریم. کمیته منتخب برای ارائه پاسخ به مردم آمریکا کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که اتفاق دیگری مانند حادثه ۶ ژانویه هرگز رخ ندهد.
کمیته به دنبال مجموعه‌ای از سوابق مرتبط با فعالیت‌های کاربران فیسبوک، یوتیوب، توییتر و ردیت و همچنین اسناد داخلی مربوط به مدیریت شرکت‌ها در ۶ ژانویه است و به تمام غول‌های فناوری مهلت داده شده تا ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) اسناد خود را به کمیته تحویل دهند.
  
نامه کمیته آمریکا به غول‌های شبکه اجتماعی
تامسون در نامه خود به «سوندار پیچای» مدیرعامل گوگل توضیح می‌دهد که به عقیده کمیته منتخب، آلفابت اطلاعت فاش نشده قابل توجهی دارد که به این تحقیقات کمک می‌کند و همچنین برخی آشوبگران این شورش را در یوتیوب به صورت زنده پخش کردند و تاکنون نیر روند انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات در این پلتفرم ادامه داشته است.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت متعهد به همکاری با کنگره است و توضیح داد:

ما سیاست‌های سختگیرانه‌ای داریم که محتوای محرک خشونت یا تضعیف کننده اعتماد نسبت به انتخابات را در سراسر یوتیوب و محصولات گوگل ممنوع می‌کند و این سیاست‌ها را در آستانه ۶ ژانویه اعمال کرده‌ایم و تا به امروز نیز ادامه می‌دهیم.
  
تامسون همچنین خطاب به «مارک زاکربرگ» به مدیریت فیسبوک در پلتفرم خود می‌پردازد و در آن توضیح داده شده که این شرکت تا پس از شورش ۶ ژانویه موفق نبوده تا خطرات ناشی از گروه‌های حمله کننده را تشخیص دهد. در این نامه همچنین به شهادت «فرانسیس هاگن» افشاگر نیز اشاره شده که سال گذشته به کنگره اعلام کرده بود، فیسبوک تیم انسجام مدنی خود را پس از انتخاب منحل کرده است.

سخنگوی متا نیز در بیانیه خود به همکاری با کمیته اشاره داشت و توضیح داد:

از آن زمان تاکنون، ما اسنادی را به کمیته بر اساس درخواست کارکنان آن ارائه کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.
او به «پاراگ آگراوال» مدیرعامل جدید توییتر نیز خاطرنشان می‌کند که «جک دورسی» قبلا شهادت داده که این شبکه اجتماعی در رویدادهای ۶ ژانویه نقش داشته است و نسبت به برخی زیررده‌های شبکه اجتماعی ردیت ابراز نگرانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *