مدیر ارشد مهندسی پروژه خودروی اپل این شرکت را ترک کرد

در حالی که تلاش اپل برای ساخت یک خودروی الکتریکی این روزها جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود، مدیر ارشد مهندسی خودروی اپل این شرکت را ترک کرد.

پروژه‌ی خودروی اپل هنوز رسمی نشده است اما در عین حال اطلاعاتی از افرادی که روی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران احتمالی اپل کار می‌کنند، دردسترس است و به‌نظر می‌رسد که به‌تازگی تغییرات زیادی در کارکنان این بخش صورت گرفته است.

اکنون طبق اعلام اپل اینسایدر، «مایکل شوِکوچ» (Michael Schwekutsch) مدیر ارشد مهندسی اپل کار، این شرکت را ترک می‌کند. این مهندس سابق تسلا و اپل، حالا قرار است به یک استارتاپ تاکسی هوایی الکتریکی بپیوندد.

این استارتاپ هم‌اکنون روی تاکسی‌های هوایی الکتریکی عمودپرواز کار می‌کند و تا کنون یک نمونه از آن را ساخته است که می‌تواند یک مسافر و یک خلبان داشته باشد. طبق گزارش‌ها یک مدل با چهار سرنشین هم در دست ساخت است.

به‌نظر می‌رسد شرکت «آرچر اوییشن» (Archer Aviation) در حال برنامه‌ریزی برای اجرای خدمات حمل‌ونقل هوایی شهری در لس آنجلس است و هم‌اکنون در انتظار صدور گواهینامه‌ی اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) است.

از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که اپل به تلاش خود برای توسعه‌ی ماشین اپل (Apple Car) ادامه می‌دهد. به گفته‌ی منابع آشنا با این پروژه، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک وسیله‌ی نقلیه‌ی کاملا خودران تولید کند.

تغییر کارکنان در پروژه‌ی اپل کار
خروج مایکل شوِکوچ از پروژه‌ی خودروی اپل اما نخستین تغییر صورت گرفته در ماه‌های اخیر نیست. پیش از این «کریستوفر سی‌جی مور» (Christopher CJ Moore) یکی دیگر از مهندسان سابق تسلا که هم به اپل پیوسته بود. امسال گفته‌های مور درباره‌ی سامانه‌ی خودران تسلا، جنجال‌برانگیز شد.

او گفته بود که «ایلان ماسک» (Elon Musk) مدیرعامل تسلا درباره‌ی قابلیت‌های نرم‌افزار رانندگی خودکار (Autopilot) اغراق کرده است و حرف‌هایش با واقعیت مهندسی مطابقت ندارد. حالا او قرار است در بخش نرم‌افزار خودران اپل و زیر نظر «استوارت باورز» (Stuart Bowers) کار کند.

باورز هم دیگر مدیر پیشین تسلا است که از اواخر سال گذشته کار خود را در اپل آغاز کرده است. او در تسلا هدایت بخش خودران را برعهده داشت و اواسط سال ۲۰۱۹ این شرکت را ترک کرد.

این اقدام اپل نشان می‌دهد که تلاش برای توسعه‌ی فناوری خودران در رقابت با خودروسازانی مانند تسلا صورت می‌گیرد. هرچند اپل هرگز به‌طور رسمی اعلام نکرده است که دقیقا چه برنامه‌هایی برای خودروی خود دارد.

بدین ترتیب تیم اپل هم‌اکنون هم‌اکنون با شماری از کارمندان سابق تسلا روی خودروی اپل کار می‌کند. در این میان باید به «استیو مک‌مانوس» (Steve MacManus) مدیر داخلی این پروژه هم اشاره کرد. اما از سوی دیگر چندین نفر دیگر هم به‌تازگی شرکت را ترک کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «داگ فیلد» (Doug Field) اشاره کرد که پس از سه سال فعالیت، با «کوین لینچ» (Kevin Lynch) جایگزین شد.

همچنین «دیو اسکات» (Dave Scott) رئیس بخش رباتیک، «هیمی ویدو» (Haime Waydo) رئیس بخش ایمنی و «دیو روزنتال» (Dave Rosenthal) دیگر مدیر این بخش اپل را به‌تازگی ترک کرده‌اند. کوین لینچ پیش از این به دلیل هدایت پروژه‌ی «واچ اواس» (WatchOS) و همه‌ی نرم‌افزارهای مرتبط با سلامت اپل شناخته شده بود. هم‌اکنون او سرپرست کامل پروژه‌ی اپل کار است که در داخل شرکت با عنوان «پروژه‌ی تایتان» (Project Titan) شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *