مراقب رمز‌های عبورتان باشید!

فایرفاکس، یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های وب جهان، اعلام کرده است که پشتیبانی از برنامه مدیریت رمز عبور خود را از ماه آینده پایان می‌دهد.

به گزارش زد دی نت، قرار است خود مرورگر فایرفاکس، ویژگی‌های ابزار مانند دسترسی به رمز‌های عبور ذخیره‌شده و انجام عملکرد‌های تکمیل خودکار برای فرم‌های آنلاین را بر عهده می‌گیرد.

این اقدام هفته گذشته توسط موزیلا که ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، فاش شد. پشتیبانی از Firefox Lockwise، یک برنامه iOS و اندروید که به کاربران امکان مدیریت رمز‌های عبور در تلفن همراه و دسکتاپ را می‌دهد، در ۱۳ دسامبر پایان می‌یابد.

موزیلا گفت: «دیگر نمی‌توانید فایرفاکس Lockwise را از  اپ استور  یا  پلی استور گوگل  نصب یا به روزرسانی کنید.»

نسخه iOS ۱.۸.۱ و اندروید نسخه ۴.۰.۳ آخرین نسخه‌های منتشر شده برای Firefox Lockwise خواهند بود. در بیانیه این شرکت می‌خوانیم: “این برنامه ممکن است در دستگاه شما به کار خود ادامه دهد، اما دیگر پشتیبانی یا به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد. “

موزیلا گفت: پس از خاموش شدن، کاربران فایرفاکس می‌توانند به رمز‌های عبور ذخیره شده خود در مرورگر‌های دسکتاپ و موبایل فایرفاکس دسترسی داشته باشند. اما در حال حاضر، این رمز‌های عبور فقط از طریق مرورگر فایرفاکس قابل دسترسی هستند.

این بدان معناست که برای مثال، اگر می‌خواهید وارد اپلیکیشن فیسبوک iOS شوید، ابتدا باید فایرفاکس را باز کنید تا رمز عبور را کپی و جایگذاری کنید.

موزیلا گفت که در حال کار بر روی نسخه‌ای از برنامه فایرفاکس است که به آن اجازه می‌دهد به عنوان یک مدیر رمز عبور در سراسر سیستم عمل کند.

گزینه Lockbox در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و به کاربران راهی برای دسترسی به رمز‌های عبور ذخیره شده و تکمیل خودکار در iOS، اندروید و دسکتاپ را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *