مرگ بخش آنلاین 12 بازی یوبی‌سافت فرا می‌رسد

پاورتل/ شرکت یوبیسافت (Ubisoft) ساعاتی پیش اعلام کرد که سرورهای ۱۲ بازی نسل هفتمی خود را به‌زودی و برای همیشه خاموش خواهد کرد و بدین ترتیب بخش آنلاین آن‌ها از دسترس خارج خواهد شد.

با این‌که بسیاری از نشریه‌های فعال در حوزه‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان از شرکت سونی بابت از دسترس خارج کردن فروشگاه‌های پلی‌استیشن ویتا، پی‌اس‌پی و پلی‌استیشن ۳ انتقاد دارند، اما به‌نظر می‌رسد که این عمل به‌زودی توسط سایر ناشرین بازی‌های ویدیویی نیز صورت خواهد گرفت و شرکت یوبیسافت نیز به عنوانِ اولین آن‌ها دست به چنین اقدامی خواهد زد. البته، یوبیسافت اعلام کرد که بازی‌های مذکور را از فروشگاه خود حذف نمی‌کند و این خاموشی سرورها تنها به توقف فروش بازی‌های تماماً آنلاین، عدم پشتیبانی و عدم دسترسی به بخش‌های آنلاین آن‌ها توسط بازی‌بازان منجر خواهد شد.

همچنین، این شرکت در جدیدترین اعلامیه‌ی خود توضیح داد که انجام این امر برای بازی‌های قدیمی که مخاطبان اندکی دارند یک ضرورت بوده و باعث خواهد شد تا تمرکز توسعه‌دهندگانش بیشتر به عناوین جاری و آینده‌ی این شرکت معطوف باشد. البته لازم به ذکر است که این بازی‌ها ارتباط خود با سرویس Ubisoft Connect را از دست خواهند داد و در نتیجه کسب جایزه و جمع‌آوری پوینت در این سرویس نیز از دسترس کاربرانش خارج خواهد شد. از طرفی دیگر، شرکت یوبیسافت اعلام کرده است که در صورت نارضایتی بازی‌بازانی که عناوین مدنظر را پیش از خاموشی خریداری کرده باشند، می‌توانند با تیم پشتیبانی این شرکت تماس گرفته و مبلغ پرداختی خود را بازپس بگیرند.

در نهایت، لازم است بدانید که تنها نسخه‌ی پلتفرم رایانه‌های شخصی ۸ عنوان از ۱۲ بازی مد نظر در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱ ژوئن) سرورهایشان برای همیشه خاموش خواهد شد. همچنین این عناوین عبارت هستند از:

Assassin’s Creed 2, Prince of Persia: Forgotten Sands, Far Cry 2, Anno 1401, Might & Magic – Clash of Heroes, Splinter Cell Conviction, The Settlers 7, Might & Magic X – Legacy

همچنین، چهار بازی دیگر این فهرست در زمانی نامشخص از دسترس تمامی پلتفرم‌ها خارج خواهند شد که عبارتند از:

Ghost Recon Future Soldier, Rainbow Six Lockdown, Rainbow Six Vegas, Rainbow Six Vegas 2

به هر ترتیب و خوشبختانه از بین عناوین فوق تنها سه نسخه از مجموعه‌ی Rainbow Six و یک عنوان از مجموعه‌ی Ghost Recon برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد که این امر نیز با توجه به پشتیبانی فوق‌العاده این شرکت از عنوان Rainbow Six Siege و توسعه‌ی بازی Rainbow Six: Parasite کاملاً بدیهی و منطقی به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *